۱۳۹۸ فروردین ۳, شنبه

محکومیت چهار شهروند کرد به ۱۷ سال حبس، همزمان با بازداشت سه شهروند دیگر


خبرگزاری هرانا – یک شهروند در ارومیه و ۳ شهروند در مریوان توسط دادگاه های انقلاب این شهرستان‌ها جمعا به ۱۷ سال حبس محکوم شدند. همچنین در آستانه عید نوروز ۳ شهروند در شهرستان‌های ارومیه، سنندج و اشنویه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، دادگاه انقلاب ارومیه “شاکر مرویی” از اهالی اشنویه را با اتهاماتی مرتبط با “احزاب کرد مخالف نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

بر اساس این گزارش روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۹۷، شاکر مرویی ۳۶ ساله در شهر اشنویه بدون ارائه‌ی حکم‌ قضایی پس از تفتیش محل سکونتش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بود. وی نهایتا روز چهارشنبه ۷ شهریور، با تودیع وثیقه‌ی ۸۰ میلیون تومانی تا هنگام اتمام مراحل دادرسی، موقتا آزاد شد.

همین منبع در خبری دیگر گزارش داد اخیرا دادگاه انقلاب مریوان “هوشیار کسرایی” ۴١ ساله فرزند رشید را به شش سال حبس تعزیری و تبعید به سیستان و بلوچستان، “بریار کاوه” ۲۵ ساله فرزند امین را به پنج سال حبس تعزیری و “وریا فرجی” ٣١ ساله فرزند عبدالله را به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

این احکام به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام” برای این سه شهروند از اهالی روستای “نی” صادر شده و پس از اعتراض، به دادگاه تجدیدنظر در سنندج ارجاع داده شده است.

هوشیار کسرایی در تاریخ ۲۰ تیر ۹۷ بازداشت و در تاریخ ۱۱ مهر از بازداشتگاه اطلاعات سنندج به زندان مرکزی مریوان منتقل شد. وی نهایتا روز سه‌شنبه ۲۴ مهر با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان مریوان آزاد شده بود.

بریار کاوه نیز ۲۶ مهر سال ۱۳۹۷ بازداشت و در تاریخ ۲۸ آبان با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود. وی روز ۲۷ آبان پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان مریوان منتقل شده بود.

وریا فرجی نیز در تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۹۷ بازداشت و در روز ۲۵ مرداد با تودیع وثیقە‌ی ۱۲۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

در خبری دیگر از ارومیه ماف نیوز گزارش داده است که روز ۲۹ اسفند، یک شهروند به نام “سمکو جعفری” ۲۸ ساله توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

پیش از آن روز ۲۸ اسفند هم یک شهروند به نام “آسو گرمینی” از اهالی شهرستان اشنویه به دلایل نامعلومی بازداشت شده است.

هفته‌ی دوم اسفند نیز یک شهروند به نام “افشار فتحی” ٢۶ ساله فرزند احمد از اهالی روستای “تنگیسر” از توابع منطقه‌ی ژاورود سنندج در شهرستان دیواندره با اتهاماتی مرتبط با “فعالیت احزاب کرد مخالف نظام” بازداشت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر