۱۳۹۴ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

“یک فعال اهوازی بازداشت شده است”

 “یک فعال اهوازی بازداشت شده است”

bagher gholami

خبرگزاری هرانا – فعالان حقوق بشر محلی می‌گویند باقر غلامی (نعامی) “فعال اهل سنت” اهوازی برای چهارمین بار بازداشت شده است.
یک منبع فعال در منطقه خوزستان به گزارشگر هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گفته است نیروهای اطلاعات ساعت یک صبح روز یکشنبه ۱۶ اسفند  باقر غلامى را بازداشت کرده اند.
به گفته این منبع، مأمورین بعد از بازرسى منزل، کتاب هاى این “فعال اهل سنت” را با خود برده و او را به مکان نامعلومى منتقل کردند.
باقر غلامى متأهل و داراى دو فرزند به نام هاى اسحاق و سلمه از اهالى منطقه زرگان شمال شهر اهواز است.
به گفته منابع محلی، چند روز پیش تعدادى از جوانان عرب به دلیل تشکیل جلسات آموزش زبان عربی و تدریس قرآن در شیبان بازداشت شدند که بجز دو نفر از آنان به نامهاى سامى حمیداوى و سبزى (نیسى) بقیه افراد آزاد شدند و گویا بازداشت باقر غلامى با دستگیرى این افراد ارتباط دارد.
باقر غلامى پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌هایش سابقه چندین دستگیرى و حبس در بازداشتگاه اطلاعات و زندان کارون را داشته است.
باقر غلامى در مرداد ماه ۱۳۹۱ همراه هشت نفر دیگر در شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهر اهواز به ریاست قاضی محمد باقر موسوی به اتهام تشکیل جلسات برای نشر افکار سلفی، دشمنی با مذهب تشیع، گرایش به افکار سلفی و ارتباط با بیگانه و اخلال در امنیت کشور از طریق نشر فکر سلفی به یک سال حبس محکوم شد و مهر ماه ۱۳۹۲ با پایان حبس از زندان کارون اهواز آزاد شد.
او در ۲۶ آذر ماه نیز مجددا بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود.
https://hra-news.org/fa/?p=77815

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر