۱۳۹۶ آبان ۳, چهارشنبه

بحران کم آبی در روستای رسول آباد – خاش


روستای رسول آباد در شصت کیلومتری شهرستان خاش، دارای پنجاه خانوار است که از چاه بدون حفاظ استفاده می کنند.آب این روستا کاملا غیر بهداشتی است و در حوض آب زباله و جانورانی از جمله قورباغه دیده میشود که اهالی روستا را در معرض بیماری قرار میدهد. شهرستان خاش یکی از شهرستانهای استان سیستان و بلوچستان است.
شدت گرما و تبخیر زیاد آب سبب مختل شدن زندگی روزمره مردم در نقاط شهری، روستایی و عشایری شهرستان خاش سیستان وبلوچستان شده است.
شماری از مردم و مسئولان شهرستان خاش رسیدگی به مشکلات کم‌آبی را خواستار شده و بر صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کردند. متاسفانه اقلیم عادی در حال تبدیل شدن به اقلیم نیمه‌خشک و خشک است و با پایین رفتن سطح منابع آب زیرزمینی عمدتا پوشش گیاهی نیز بسیار کمتر شده یا از بین رفته‌اند.

ماده 25 اعلامیه جهانی حقوق بشر – بند اول ) : هر کس حق دارد که سطح زندگانی او، سلامتی و رفاه خود و خانواده اش را از حیث خوراک و مسکن و مراقبتهای طبی و خدمات لازم اجتماعی تأمین کند و همچنین حق دارد که در مواقع بیکاری، بیماری، نقص اعضاء، بیوگی، پیری یا در تمام موارد دیگری که به علل خارج از اراده انسان، وسایل امرار معاش از بین رفته باشد، از شرایط آبرومندانه زندگی برخوردار شود.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر