۱۳۹۶ دی ۱۸, دوشنبه

ثبت ۴۲۳ مورد انتقالی به زندان اوین؛ تولید ۱۲۰۰ چشم بند پارچه ای در کارگاه اوین


در حالی که کارگاه تولیدی زندان اوین با حضور زندانیان کارگر بصورت منظم از مدتها پیش به تولید روپوش مبادرت می کرد در طی دو روز اخیر با تغییر دستور کار به تولید چشم بندهای پارچه ای مبادرت کرده است. از سوی دیگر گزارش می شود طی دو روز اخیر دست کم ۴۲۳ شهروند بازداشت شده که احتمالا مربوط به بازداشت های اخیر هستند به زندان اوین منتقل شده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از روز شنبه مورخ ۹ دیماه به بخش کارگاه زندان اوین که یک کارگاه تولیدی در میانه زندان است و با نیروی کار زندانیان کارگر کار می کند دستور تغییر تولید داده شد.
این کارگاه بصورت معمول از مدتها پیش به تولید روپوش های مختلف کاری (یونیفورم) اشتغال داشت با اینحال تغییر سفارش مسئله غیر عادی در این محل محسوب نمی شود. با اینحال گزارش میشود تولید جدید کارگاه چشم بندهای پارچه ای است.
از تاریخ ۹ دیماه تا ۱۱ دیماه دست کم ۱۲۰۰ چشم بند پارچه ای به رنگ آبی در این کارگاه تولید شده است. سفارش دهنده این محصولات مشخص نیست با اینحال اینکه این موارد به یک دستگاه امنیتی یا انتظامی تحویل داده شود دور از ذهن نیست.
همزمان گزارش می رسد، از صبح روز یکشنبه تا پایان ساعت اداری دوشنبه هفته جاری تعداد ۴۲۳ زندانی در زندان اوین مورد ثبت نام و پذیرش قرار گرفته اند. هرانا پیش تر گزارش کرده بود مسئولان زندان با تخلیه سالنهایی از زندان محل مشخصی برای پذیرش بازداشت شدگان این روزهای تهران آماده کردند.
هر چند قرنطینه اوین رسما برای ۱۸۰ زندانی ظرفیت دارد ولی در شرایط خاص مسئولان زندان تا چند برابر این جمعیت را می توانند در این محل پذیرش کنند. با این حال گزارش شده است تمام ۴۲۳ زندانی منتقل شده هم اکنون در قرنطینه زندان به سر نمی برند بلکه تعداد نامعلومی از آنها به بندهای امنیتی دیگر و بطور خاص بند ۲ الف وابسته به سپاه پاسداران منتقل شده اند.
طبق تجربه های پیشین ماموران امنیتی افرادی که تصور می کنند فعالیت جدی تری در تجمعات داشته اند برای بازجویی در بندهای امنیتی پذیرش می کنند. مسئولان این زندان، از روز ۹ دیماه روند خارج کردن زندانیان قدیمی تر از سالنهای قرنطینه اندرزگاه ۴ اوین را آغاز کردند و از صبح ۱۰ دیماه این اماکن از زندانیان قدیمی کاملا خالی بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر