۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۱, پنجشنبه

سه مرگ کارگری در سایه فقدان ایمنی محیط کار در روزهای اخیر


ظرف روزهای گذشته به دلیل فقدان ایمنی محیط کار سه کاگر جان خود را از دست دادند. یک کارگر در معدن زغال سنگ البرز شرقی، هنگام بازرسی از معدن وهمکاران خود دچار حادثه شده واز قرار معلوم حین انتقال به بیمارستان دامغان فوت شده است. یک کارگر حفاری شمال به علت دررفتن غلتک و لَگَد آچار هوا، گیر افتاده و جان خود را از دست داد. همچنین مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجانشرقی از سقوط و فوت یک کارگر ساختمانی از ساختمان دو طبقه در شهرک اندیشه تبریز خبر داد.
بنا بر گزارش  منابع کارگری در معدن زغال سنگ البرز شرقی، این حادثه در حدود ساعت ۱۱  ونیم صبح روز دوشنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) در تونل رزم جای غربی معدن طزره اتفاق افتاده است.
برپایه این اطلاعات کارگر فوت شده که «حمید تیموری» نام دارم هنگام بازرسی از معدن وهمکاران خود دچار حادثه شده واز قرار معلوم حین انتقال به بیمارستان دامغان فوت شده است.
برپایه این اطلاعات کارگر فوت شده که از تقریبا ۶ سال پیش در این واحد معدنی مشغول کار بود و در شهرک البرز شهرستان شاهرود در استان سمنان زندگی می‌کرد.
معدن طرزه که یکی از معادن زیر مجموعه معدن البرز شرقی است در شهرستان شاهرود استان سمنان واقع شده است.

مرگ یک کارگر حفاری شمال روی سکوی نفتی

عصر روز (نوزدهم اردیبهشت)، یک کارگر حفاری شمال براثر حادثه شغلی جان خود را از دست می‌دهد.
متوفی به نام رشید عالی پور حدودا ۳۰ سال سن داشت.
جریان حادثه به این شکل بوده که این کارگر روی سکوی حفاری سحر یک که مشغول حفاری در خلیج فارس بوده، بعد از اتمام عملیات کیسینگ، به علت دررفتن غلتک و لَگَد آچار هوا، گیر می‌افتد و جان خود را از دست می‌دهد.
از سوی دیگر همکار این کارگر جانباخته می‌گویند که هنوز دستمزدهای فروردین آنها کامل پرداخت نشده و با وجود سختی کار، روحیه بالایی ندارند.

 فوت کارگر ساختمانی در شهرک اندیشه تبریز

 مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجانشرقی از سقوط و فوت ظهر امروز یک کارگر ساختمانی از ساختمان دو طبقه در شهرک اندیشه تبریز خبر داد.
بر همین اساس، «وحید شادی نیا» افزود:  “کاردان های اعزامی مرگ کارگر ۵۵ ساله را به دلیل شدت جراحات وارده در محل تایید کردند”.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی تاکید کرد: “هیجان تماشاگران حوادث گاها منجر به دخالت در امر امدادرسانی می شود که این دخالت شدت صدمات وارده به مصدومان را بالا می برد”.
شهرک اندیشه در جنوب کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز از شهرک های جدید و پرجمعیتی است که در دو دهه اخیر بخش چشمگیری از سرریز جمعیت تبریز را در خود جای داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر