۱۳۹۶ مرداد ۱۶, دوشنبه

کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران دست به تجمع زدند


 کارگران شاغل در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران از معوقات مزدی چندماهه علاوه بر پایه سنوات به مدت چهار سال خبر دادند. این کارگران که هزاران تن برآورد می شوند پیش از این با اعتراضاتی گسترده موفق شده بودند دو ماه از حقوق عقب افتاده خود و وعده تصفیه سایر معوقات را از مدیران شرکت بگیرند اما با خلف وعده مسئولین صبح امروز (16 مرداد 1396 ) با تجمع در مقابل شعبه مرکزی بانک ملی اهواز دست به اعتراض زدند.

با خلف وعده مسئولین که پیش تر در پی تجمع مقابل استانداری به آنان داده شد. جمعی از کارگران این واحد صنعتی امروز در مقابل ساختمان بانک ملی، شعبه مرکزی واقع در خیابان سلمان فارسی اهواز دست به تجمع زدند.

طبق گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران  ، ” کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد علاوه بر معوقات مزدی چهارماه خود، از دریافت پایه سنوات خود به مدت چهار سال متوالی نیز محروم مانده اند و بالالجبار از سوی شرکت مذکور رضایت گرفته شده است که پایه سنوات چهار سال اخیر را دریافت کرده اند و شکایتی در این زمینه ندارند.”
“پایه سنواتی” از مزایای جانبی دستمزد و قسمتی از حقوق پایه است که برای جبران حداقل دستمزد، توسط شورای عالی کار، تصویب و ابلاغ می شود. پایه سنواتی معمولا با حداقل دستمزد جمع و به کارگر به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت می شود و تغییر میزان سالانه آن ارتباطی با افزایش دستمزد ندارد.
طبق ماده 23 اعلامیه جهانی حقوق بشر : 
1-  هر کس حق دارد کار کند، کار خود را آزادانه انتخاب نماید، شرایط منصفانه و رضایت بخشی برای کار خواستار باشد و در مقابل بی کاری مورد حمایت قرار گیرد.
2 - همه حق دارند که بدون هیچ تبعیضی در مقابل کار مساوی، اجرت مساوی دریافت دارند.
3 - هر کسی که کار می کند به مزد منصفانه و رضایت بخشی ذی حق می شود که زندگی او و خانواده اش را موافق شؤون انسانی تأمین کند و آن را در صورت لزوم با هر نوع وسایل دیگر حمایت اجتماعی، تکمیل نماید.
4-  هر کس حق دارد که برای دفاع از منافع خود با دیگران اتحادیه تشکیل دهد و در اتحادیه ها نیز شرکت کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر