۱۳۹۷ دی ۷, جمعه

گزارش اعدام زنی ۲۵ ساله به نام نوشین؛ مقتول من را تهدید و وادار به رابطه جنسی میکرد


خبرگزاری هرانا – اول دیماه سال جاری رسانه های داخلی بدون ذکر محل و زمان دقیق اجرای حکم، خبر از اعدام زنی ۲۵ ساله به نام نوشین دادند. نوشین متهم به قتل یک مرد به نام سهیل بود که مدعی بود به او قول ازدواج داده “اما وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و با تهدید و حق السکوت، او را مجبور به داشتن رابطه جنسی با دوستانش می کرد.”

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک زن جوان که تنها با مشخصات نوشین ۲۵ساله معرفی شد روز شنبه اول دیماه۹۷ به دار آویخته شد. روشن نیست که این اعدام در کدام شهر و زندان صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش این زن ۲۵ ساله در آخرین لحظات پیش از اعدام در گفتگویی مدعی شد: “از مدتی قبل با پسری به نام سهیل آشنا شده بودم. او به نظر پسری موجه و با شخصیت می‌آمد به همین دلیل به پیشنهاد ازدواج وی جواب مثبت دادم و رفته رفته ارتباط ما بیشتر شد. کار به جایی کشید که من به خانه سهیل رفت و آمد داشتم تا اینکه روزی متوجه شدم سهیل آن آدمی که گمان می‌بردم نبود”.

زن جوان گفت: “مدتی بود متوجه شده بودم که سهیل با زنان دیگری نیز در ارتباط است. زمانی که این موضوع را با وی در میان گذاشتم مرا زیر مشت و لگد‌های خود گرفت و تهدید کرد که اگر در این خصوص با کسی حرفی بزنم تصاویر و فیلم‌های خصوصی مان را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد. به همین دلیل سکوت کردم و به خانواده‌ام چیزی نگفتم”.

او ادامه داد: “رفتارهای زشت سهیل به همینجا ختم نشد چرا که او از من می‌خواست که من به خلوت دوستان کثیفش بروم و خود را در اختیار آن‌ها قرار دهم که اگر این کار را نمی‌کردم او آبرویم را با انتشار تصاویر شخصی مان می‌برد. من نیز از ترس انتشار آن تصاویر به خواسته کثیف او تن دادم و تا یک ماه به خلوت دوستانش می‌رفتم. تا اینکه دیگر نتوانستم این وضع را تحمل کنم و تصمیم خونینی گرفتم”.

نوشین افزود: “روزی که با او قرار داشتم با یک چاقو پیش او رفتم و در موقعیت مناسب از پشت به وی حمله کرده و با چند ضربه مهلک او را از پای درآوردم”.

زن جوان ادامه داد: “پس از این ماجرا در دادگاه به اعدام محکوم شدم و امروز آخرین روز زندگی من است”.

بنابراین گزارش، دقایقی بعد حکم زن جوان به اجرا درآمد و وی اعدام شد.

در این گزارش به زمان و مکان اجرای حکم اعدام این زندانی اشاره نشده است.

لازم به ذکر است بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

نهاد آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به روال هر ساله همزمان با ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه)، روز جهانی مبارزه علیه مجازات اعدام گزارش یک ساله خود از وضعیت اجرای حکم اعدام در ایران منتشر کرد. بنا بر این گزارش، در بازه زمانی یکساله (مهر ۹۶ تا مهر ۹۷) حکم اعدام ۲۵۶ نفر در ایران به اجرا در آمده است که از این تعداد ۱۵ نفر در ملاء عام اعدام شدند.

همچنین ۶۸ درصد اعدام‌های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمیشوند که اصطلاحاً آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر