۱۳۹۸ تیر ۲, یکشنبه

سه زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند


خبرگزاری هرانا – بامداد روز چهارشنبه، سه زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند. دو تن از این زندانیان زن بوده و از بابت اتهام “قتل” جهت اجرای حکم از زندان قرچک ورامین به زندان رجایی شهر منتقل شده بودند. متهم دیگر پیشتر از بابت اتهام “تجاوز به عنف” به اعدام محکوم شده بود. همچنین حکم ۷ زندانی متهم به “قتل”، شامل ۴ مرد از زندان رجایی شهر و ۳ زن از زندان قرچک نیز با اخذ مهلت جهت کسب رضایت اولیای دم به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۹ خردادماه ۱۳۹۸، سه زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

هویت این زندانیان که شامل یک مرد از زندان رجایی شهر کرج و دو زن از زندان قرچک ورامین بوده‌اند، تاکنون احراز نشده و توسط هرانا در حال بررسی است.

صبح روز چهارشنبه یک زندانی متهم به تجاوز به عنف محبوس در بند دو زندان رجایی شهر موسوم به بند دارالقرآن که طی روزهای گذشته جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بود، اعدام شد.
این زندانی همراه چهار زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده و در زندان رجایی شهر محبوس بودند، طی روزهای گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شده بودند. چهار زندانی دیگر در آخرین لحظات با اخذ مهلت جهت جلب رضایت اولیای دم، به بند بازگردانده شدند.

هویت این افراد “علی افشاری، پیمان شیخان، امیر طهماسبی و محمد عزیزی” توسط هرانا احراز شده است.

همزمان دو زندانی زن متهم به قتل که از چند روز پیش از زندان قرچک به رجایی شهر منتقل شده بودند، نیز در این زندان اعدام شدند”.
این زندانیان همراه با سه زندانی زن دیگر که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، طی روزهای گذشته جهت اجرای حکم از زندان قرچک ورامین به زندان رجایی شهر منتقل شده بودند که نهایتا با اخذ مهلت جهت جلب رضایت اولیای دم، به زندان قرچک ورامین بازگردانده شدند.

اعدام این افراد تا لحظه تنظیم این خبر از سوی نهادهای مربوطه اعلام نشده است.
بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۱۸ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸) دست‌کم ۲۳۶ شهروند اعدام شدند و ۱۹۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۶ کودک-مجرم اشاره کرد و همین‌طور به محل اجرای ۱۳ حکم اعدام که در ملآعام بوده است.
بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر