۱۳۹۸ تیر ۲, یکشنبه

مرگ و مصدومیت ۴ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار


خبرگزاری هرانا – طی روز گذشته و امروز، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۴ کارگر در شهرهای دلیجان، ساری، کاشان و بوکان دچار حادثه شدند. در این حوادث ۱ کارگر مصدوم و ۳ کارگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

‌به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، یک کارگر کارخانه سنگ بری در شهرستان دلیجان در حین کار به علت سقوط در حوضچه آب، جان خود را از دست داد.

 “علی هاشمی” فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان در خصوص این حادثه گفت: “بعدازظهر روز گذشته در پی اعلام گزارش فوت فردی در حین کار در یکی از کارخانه های سنگبری شهرستان، بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان برای بررسی به محل اعزام شدند”.

وی افزود: “در تحقیقات اولیه مشخص شد که این فرد در حین کار در سنگبری به داخل حوضچه آب سقوط کرده و جان خود را از دست داده است”.

این مقام انتظامی اضافه کرد: “با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، جسد متوفی به سردخانه انتقال داده شد و در این خصوص پرونده ای تشکیل و در حال بررسی است”.

مرگ یک کارگر در ساری
به گزارش ایلنا، یک کارگر ساختمانی حین کار با دستگاه مته برقی دچار برق گرفتگی شد و جان باخت.

علی خراط (رئیس ایستگاه سه آتش نشانی شهرستان ساری) با اعلام این خبر اظهار داشت: “یک کارگر ساختمانی حین کار با دستگاه مته برقی در بلوار پاسداران شهر ساری دچار برق گرفتگی شد که بلافاصله مأموران آتش‌نشانی به همراه نیروهای امدادی به محل اعزام شدند”.

وی افزود: “بررسی‌های اولیه مأموران حاکی از آن بود که این کارگر هنگام کار با دستگاه مته برقی بر اثر برخورد با کابل‌های برق فشار قوی دچار برق‌گرفتگی شده است و اقدامات درمانی نیروهای امدادی نیز مثمر نتیجه نبوده و این کارگر متأسفانه در محل جان خود را از دست داده است”.

رئیس ایستگاه سه آتش‌نشانی شهرستان ساری ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه خاطرنشان کرد: “جسد این کارگر از روی داربست به سطح زمین منتقل شد و برای انجام تشریفات لازم به سردخانه انتقال یافته است”.

مصدومیت یک کارگر در کاشان
به گزارش ایرنا، یک کارگر به همراه یک کودک ۳ ساله بر اثر انفجار در یک کارگاه تولیدی در شهرستان کاشان دچار مصدومیت شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کاشان گفت: “بروز حادثه و انفجار در یک کارگاه تولیدی واقع در برزک کاشان، ۲ نفر را راهی بیمارستان کرد”.

حسین ریاحی روز شنبه ۱ تیر افزود: “حدود ساعت ۱۱ امروز انفجاری در یک کارگاه تولید قارچ در برزک کاشان رخ داد که نیروهای آتش نشانی و اورژانس برای رسیدگی به موضوع، به محل حادثه اعزام شدند”.

وی بیان کرد: “این حادثه که احتمال می‌رود به دلیل نشت گاز رخ داده باشد، ۲ مصدوم داشت که برای درمان به بیمارستان شهید بهشتی و از آنجا به مرکز سوانح و سوختگی اصفهان انتقال یافته اند”.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کاشان اضافه کرد: “آسیب دیدگان این حادثه شامل یک مرد و کودکی سه ساله از اتباع خارجی هر یک به ترتیب حدود ۷۰ و ۵۰ درصد سوختگی داشتند”.

وی تاکید کرد: “علت حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در دست بررسی است”.

مرگ یک کارگر انفجار TNT در بوکان
به گزارش موکریان، یک کارگر در بوکان بر اثر انفجار ماده‌ی منفجره دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

اسماعیل رمضانی مسئول آتش نشانی شهرداری سیمینه گفت: “حوالی ساعت ۱۹ عصر امروز پس از تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی خبر از آتش سوزی و انفجار در کارگاه تولید ماسه در مسیر داشتند سیمینه داده شد که بلافاصله آتش نشانان این سازمان به محل اعزام شدند”.

رمضانی در ادامه افزود: “مامورین اعزامی پس از رسیدن به محل بلافاصله عملیات اطفا حریق را آغاز کردند اما متاسفانه در این حادثه جوانی ۳۰ ساله جان خود را از دست داد”.

مسئول آتش نشانی سیمینه با بیان علت این حادثه گفت: “شواهد حاکی از جوشکاری در انباری این کارگاه که همزمان محل نگهداری مقادیری ماده منفجره TNT و سیلندرهای گاز مایع بوده که متاسفانه با رسیدن حرارت و آتش مواد مذکور منفجر و ص. ع پس از تحمل سوختگی شدید در صحنه فوت کردند”.

جنازه مذکور توسط آمبولانس آتش نشانی بوکان به سردخانه بیمارستان شهید قلی پور انتقال داده شد.

FacebookTwitterاشتراک گذاری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر