۱۳۹۴ آبان ۱۵, جمعه

تخریب خانه آیت الله صادق شیرازی از روحانیت منتقد حکومت ایران

تخریب خانه آیت الله صادق شیرازی از روحانیون منتقد حکومت ایران


ayatollah shirazi
خبرگزاری هرانا-  گزارش ها از حمله به “بیت” آیت الله صادق شیرازی، از مراجع تقلید منتقد حکومت ایران و تخریب بخش هایی از خانه ی این روحانی حکایت دارد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، منابع آگاه گفته اند که روز چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ در شهر قم به بیت آیت الله صادق شیرازی، از مراجع تقلید منتقد حکومت ایران حمله شده و مهاجمین با تخریب بخش هایی از بیت وی و از جا کندن درب منزل، به توهین به او و سایر اعضای خانواده اش پرداختند. هنوز از دلایل این اتفاق و هویت و مسئولیت عاملین آن اطلاع دقیقی در دست نیست.
یک منبع آگاه در این باره به گزارشگر هرانا گفت: “مامورین امنیتی با کمک افرادی که خود را کارمند شهرداری معرفی می کردند به تخریب بخشهایی از بیت که محل سکونت شخص آیت الله صادق شیرازی ودیگر اعضای خانواده وی است اقدام نمودند.”
به گفته این منبع در این حمله درب پشتی بیت آیت الله شیرازی و بخشی از بیت از سوی مأموران و مهاجمین تخریب شد.
گفتنی است که این اتفاق در شرایطی روی داده است که شخص آیت الله شیرازی و بقیه مردان بیت وی برای درس و بحث در خارج از محل بیت بودند.
بنا بر آخرین گزارش ها موانعی که در این حمله تخریب شده است، همان موانعی است که پس از حمله دو سال پیش، برای حفاظت از بیت آیت الله شیرازی ساخته شد، دو سال پیش افراد ناشناس شبانه اقدام به حمله به بیت این روحانی منتقد حکومت ایران کرده بودند.
اصطلاح بیت در ایران، به خانه و محل زندگی روحانیون و مراجع و خانواده ی آنان اطلاق می شود.منبع:
https://hra-news.org/fa/thought-and-expression/a-2832

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر