۱۳۹۴ دی ۲۶, شنبه

سعید عابدینی، امیر حکمتی و جیسون رضائیان آزاد شدند

سعید عابدینی، امیر حکمتی و جیسون رضائیان آزاد شدند

jeison rezaian
saeid abedini

خبرگزاری هرانا – هویت سه شهروند آمریکایی، ایرانی آزاد شده، مشخص شد، سعید عابدینی، امیر حکمتی و جیسون رضائیان آزاد شده اند. گفته می ‌شود نفر چهارم “نصرت الله خسروی رودسری” نام دارد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی اعلام خبر مبادله چهار زندانی آمریکایی، ایرانی ظرف روز جاری توسط دادستان تهران مشخص شد که سه تن از ایشان سعید عابدینی، امیر حکمتی و جیسون رضائیان هستند که در این مبادله آزاد شدند.
نغمه عابدینی همسر سعید عابدینی با تائید این خبر به خبرنگار هرانا گفت که سعید عابدینی (همسر وی) و بقیه زندانیان آزاد شده در پی آماده کردن تدارکات برای خروج از ایران و بازگشت به آمریکا هستند.
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، امروز گفته است که در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام چهار زندانی ایرانی دوتابعیتی ظرف روز جاری در چارچوب مبادله زندانیان آزاد شدند.
سعید عابدینی، کشیش ایرانی آمریکایی در مهر ماه سال ۱۳۹۱ در ایران بازداشت و در بهمن ماه همان سال به هشت سال زندان محکوم شد.
اتهام آقای عابدینی “تشکیل کلیساهای خانگی به قصد بر هم زدن امنیت عمومی” عنوان شده است، او از سه سال پیش در ایران زندانی است.
همچنین امیر حکمتی در مرداد ۱۳۹۰ در حالی که  برای دیدار با مادربزرگش به ایران سفر کرده بود به اتهام «جاسوسی برای  دولت متخاصم» بازداشت و به اعدام محکوم شد. اما دادگاه تجدید نظر این حکم را به ده سال زندان تقلیل داد.
آمریکا اتهام جاسوس بودن امیر  حکمتی را تکذیب کرده است.
امیر حکمتی مدتی را در ارتش آمریکا خدمت کرده بود.
جیسون رضاییان، خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست نیز که یک آمریکایی ایرانی‌‍ تبار است و تابعیت هر دو کشور را دارد، ماههاست که به اتهام جاسوسی در ایران زندانی شده است.
گفتنی است که مقام‌های قضایی ایران محکومیت حبس آقای رضاییان را تایید کردند اما از مدت آن خبر ندادند.

منبع : https://hra-news.org/fa/?p=73483

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر