۱۳۹۷ مرداد ۲۳, سه‌شنبه

محمد داوری از فعالان مدنی یاسوج بازداشت شد


خبرگزاری هرانا – محمد داوری از فعالان مدنی شهر یاسوج، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان مرکزی یاسوج منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد داوری، از فعالان مدنی شهر یاسوج، صبح روز جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ از سوی ماموران وزارت اطلاعات در شهر یاسوج بازداشت و پس از سه روز بی‌خبری صبح امروز به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای داوری ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “محمد داوری صبح روز جمعه ۱۹ مرداد در منزل پدری خود، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از گذشت سه روز، ظهر امروز دوشنبه با قرار بازداشت موقت دو ماهه به زندان یاسوج منتقل شد و در حال حاضر در سلول انفرادی این زندان به‌سر می‌برد. ماموران در هنگام بازداشت آقای داوری اقدام به ضبط برخی وسایل شخصی وی ازجمله تلفن همراه، لب‌تاپ و یادداشت‌های وی کرده‌اند”.

محمد داوری

لازم به ذکر است که محمد داوری پیش از این نیز در جریان اعتراضات سال گذشته موسوم به اعتراضات دی ماه، در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ پس از احضار به دفتر اداره اطلاعات سپاه پاسداران توسط این نیروها بازداشت و در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ پس از گذشت ۱۰ روز با قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و قرار کفالت از زندان آزاد شد.

پیش‌تر ماموران اطلاعات سپاه یاسوج به خانواده‌ی وی گفته بودند که این فعال مدنی به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشویش اذهان عمومی” بازداشت شده است.

محمد داوری، ۲۶ ساله، متولد دهدشت، ساکن یاسوج، دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی است و پیش از این نیز در زمان درگذشت هاشمی رفسنجانی به دلیل پایین کشیدن بنر وی از سطح شهر یاسوج بازداشت و پس از گذشت ۱۰ روز با قید وثیقه آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر