۱۳۹۷ آبان ۷, دوشنبه

آزادی یک بازداشتی در مریوان همزمان با بازداشت ۲ شهروند در سنندج و مریوان


خبرگزاری هرانا – یک شهروند بازداشت‌شده در شهرستان مریوان با تودیع وثیقه آزاد شده و همزمان ۲ شهروند دیگر در سنندج و مریوان بازداشت شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷، «کاروان احمدی» ۲۶ ساله فرزند جلال با تودیع وثیقه‌ی سیصد میلیون تومانی تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج‌ آزاد شد.
او روز پنجشنبه ۲۶ مهر به همراه «رحمان صدیقی» ۳۱ ساله فرزند عیسی به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» در مریوان بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سنندج منتقل شد.
همزمان روز چهارشنبه ۲ آبان‌، «جمال گرامی» از اهالی روستای نی از توابع مریوان توسط نیروهای وزارت اطلاعاتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل گردید.
این پنجمین شهروند از اهالی این روستا است که طی یک هفته‌ی گذشته بازداشت می‌شود.
چهار تن دیگر از اهالی روستای نی به نام‌های «محمد پروازه» ۲۱ ساله فرزند حسین، «بریار کاوه» ۲۵ ساله فرزند امین، «محسن فراهمند» ۲۴ ساله فرزند خسرو و «حمید پروازە» ۲۸ ساله فرزند محمد همچنان در بازداشتگاه اطلاعات سنندج تحت بازجویی هستند. تمامی این افراد به جز محمد پروازه که روز جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ بازداشت شد، روز ۲۶ مهر بازداشت شده‌اند.
اتهام مطروحه علیه تمامی آنها «ارتباط با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» است.
در خبری دیگر یک شهروند سنندجی به نام «محمدرضا ضیایی» ۲۴ ساله توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و‌ به بازداشگاههای امنیتی منتقل شد.
در تمامی این موارد، نیروهای مذکور بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی به محل سکونت این افراد یورش برده و پس از تفتیش منازلشان، آنان را بازداشت کرده‌اند.
FacebookTwitterGoogle+

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر