۱۳۹۷ آبان ۷, دوشنبه

محرومیت سه زندانی بیمار در زندان سنندج از رسیدگی پزشکی

خبرگزاری هرانا – یک زندانی محبوس در زندان سنندج به نام “شهرام پخشا” که در هنگام تعقیب و گریز قبل از دستگیری از ناحیه پا با شلیک گلوله مجروح شده است بدون رسیدگی پزشکی در این زندان رها شده است. این زندانی از روز ۱۸ مهرماه در سلول انفرادی در اعتصاب غذا به سر می برد. همچنین یک زندانی دیگر به نام “امید ساعد موچشمی” که دچار شکستگی در ناحیه انگشتان دست چپ شده نیز از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است. “غلامرضا (شورش) مروتی” دیگر زندانی محبوس در این زندان نیز با وجود پارگی رباط صلیبی پا و نیاز مبرم به عمل جراحی از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم است. گفته می‌شود بهانه مسئولین برای عدم اعزام زندانیان به بیمارستان، فرار ۴۵ روز پیش یکی از زندانیان پس از اعزام به بیمارستان روانی قدس سنندج است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه زندانی محبوس در زندان سنندج به نام‌های “شهرام تخشا”، “امید ساعد موچشمی” و “غلامرضا (شورش) مروتی” با وجود نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی و عمل جراحی از اعزام به بیمارستان محروم مانده‌اند.

یک منبع نزدیک به شهرام پخشا به گزارشگر هرانا گفت: “شهرام تخشا اهل کرمانشاه که از حدود ۵ ماه پیش در هنگام تعقیب و گریز قبل از دستگیری از ناحیه پا با تیر خورده، در این مدت بدون رسیدگی پزشکی در زندان رها شده و با اعزام وی به بیمارستان مخالفت می‌شود. آقای تخشا از روز ۱۸ مهرماه دست به اعتصاب غذا زده و به سلول انفرادی منتقل شده است.”

هرانا پیش تر نیز از عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت شهرام تخشا، زندانی محبوس در بند موسوم به بند قرآنی زندان سنندج خبر داده بود. قاضی زندان پیش از اعتصاب غذا و انتقال وی به سلول انفرادی در پاسخ به درخواست این زندانی برای اعزام به بیمارستان گفته بود “چون متهم به قتل هستی و احتمالا اعدام خواهی شد لازم نیست به بیمارستان اعزام و مداوا شوی!”.

از سوی دیگر گزارش شده است “امید ساعد موچشمی” دیگر زندانی این زندان که از بابت جرایم مالی در زندان به سر می برد دچار شکستگی انگشتان دست چپ شده است با اینحال از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

همچنین “غلامرضا (شورش) مروتی” بعنوان سومین زندانی بیمار، با وجود پارگی رباط صلیبی پا از تاریخ ۸ مردادماه سال جاری و نیاز مبرم وی به عمل جراحی از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است”.

گفته می شود از یک ماه و نیم پیش هیچ زندانی از زندان سنندج به بیمارستان اعزام نشده است و بهانه مسئولین زندان گریختن ۴۵ روز پیش یک زندانی پس از اعزام به بیمارستان روانی قدس سنندج است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر