۱۳۹۷ اسفند ۴, شنبه

کشته و زخمی شدن دو شهروند بر اثر تیراندازی ماموران انتظامی شهرستان سرباز


خبرگزاری هرانا – نیمه شب یکشنبه ۲۸ بهمن یک خودروی حامل مواد غذایی حوالی شهرستان سرباز هدف تیراندازی مستقیم ماموران انتظامی یگان مرصاد استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته و در پی آن یک شهروند کشته شده و راننده خودرو نیز زخمی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، نیمه‌شب یک‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، بر اثر تیراندازی مستقیم ماموران انتظامی یگان مرصاد استان سیستان و بلوچستان به یک خودروی حامل بار آبمیوه در حوالی شهرستان سرباز یک شهروند کشته و یک شهروند دیگر زخمی شد.

بر اساس این گزارش، هویت شهروند کشته شده “شریف بلوچی، متاهل و پدر یک دختر ۳ ساله و از اهالی منطقه کشاری از توابع شهرستان سرباز” احراز شده است.
در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است که نیروهای انتظامی بدون هشدار قبلی به طرف خودرو تیراندازی کرده‌اند.

این منبع مطلع همچنین افزوده است: “در ۶ ماه اخیر بیش از ۳۰ شهروند اهل شهرستان سرباز که به سوخت‌بری اشتغال داشته‌اند، هدف تیراندازی مستقیم نیروهای پاسگاه مرزی قرار گرفته و کشته یا زخمی شده‌اند. زاهد آسکانی از اهالی روستای کیچ آباد، حامد دهانی از اهالی روستای حیط، خدابخش دهانی اهل روستای سهمان و جاسم اهل روستای درگس، شماری از شهروندانی هستند که در پی این تیراندازی‌ها کشته شده‌اند”.

سالانه ده‌ها نفر از شهروندان عمدتا بلوچ در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در تیراندازی ماموران کشته می‌شوند، عمده این افراد کسانی هستند که به کار فروش و جا‌به‌جایی سوخت مشغول‌اند که حکومت ایران آن را قاچاق می‌نامد.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به تازگی با انتشار یک گزارش مشترک به بررسی عملکرد نیروهای نظامی و تلفات وارده به شهروندان به خصوص در نقاط مرزی کشور در محدوده زمانی سال ۲۰۱۸ پرداخته است.

بر اساس این گزارش، ۳۰۰ شهروند در ۱۱ استان کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به واسطه عمل قوای نظامی دچار حادثه شدند.

متن کامل این گزارش در رابطه با نقض قوانین به کارگیری سلاح و عملکرد قوای نظامی (ویژه سال ۲۰۱۸ میلادی) را مطالعه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر