۱۳۹۷ بهمن ۲۹, دوشنبه

بازداشت شش شهروند در استان سیستان و بلوچستان در پی حمله انتحاری به اتوبوس سپاه


خبرگزاری هرانا – روز جاری دادستان مرکز سیستان و بلوچستان از دستگیری ۶ تن از ساکنین استان سیستان و بلوچستان در ارتباط با انفجار خودروی بمب گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان خبر داد. روز چهارشنبه ۲۴ بهمن طی حادثه انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان ۲۷ تن کشته و دستکم ۱۳ تن زخمی شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، امروز دوشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، علی موحدی راد، دادستان مرکز سیستان و بلوچستان گفت که طی روزهای گذشته شش نفر در ارتباط با حادثه انتحاری در محور خاش_زاهدان شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان مرکز سیستان و بلوچستان در این خصوص اعلام کرده است که طی روزهای گذشته ۳ نفر متهم در ارتباط با این حادثه دستگیر و شب گذشته نیز ۳ نفر در عملیات ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شدند و پرونده این افراد در مجتمع امنیتی مرکز استان به صورت ویژه رسیدگی می شود.
وی در ادامه با ادعای اینکه “طی بازرسی و تفتیش از منازلی در سراوان و خاش ۱۵۰کیلوگرم مواد منفجره آماده انفجار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد منفجره و تجهیزات ساخت بمب به همراه مقادیری سلاح و مهمات کشف و ضبط شده است”، گفت “با عنایت به کشف مدارک و شواهد در یکی از منازل کشف شده در شهرستان خاش به نظر می‌رسد احتمالا خودروی استفاده شده در حادثه تروریستی محور خاش – زاهدان در این مکان تجهیز شده است”.

در این گزارش به هویت افراد بازداشت شده اشاره‌ای نشده است.

لازم به ذکر است که در تاریخ ۲۴ بهمن ماه طی حمله مسلحانه (انتحاری) به یک اتوبوس حامل نظامیان (نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران) در جاده خاش به زاهدان در ۶۵ کیلومتری زاهدان، ۲۷ تن کشته و دستکم ۱۳ تن زخمی شده بودند.
در پی این حادثه یکی از گروه‌های مسلح اپوزیسیون بلوچستان با صدور بیانیه ای مسئولیت این حمله را پذیرفت.

در ماه‌های اخیر تعداد حملات و درگیری های مسلحانه در منطقه سیستان و بلوچستان روند چشمگیری داشته است.

هرچند انتظار می‌رود عوامل و مسئولان احتمالی این حمله تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و پاسخگو شوند اما با توجه به سوابق دستگاه‌های امنیتی بیم آن می‌رود که تحت تأثیر شرایط این حادثه، افرادی مورد برخورد شتاب‌زده قرار گیرند که نقشی در این حادثه نداشته و یا از شیوه‌های غیرانسانی برای بازجویی یا مجازات مظنونین این حادثه استفاده شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر