۱۳۹۷ اسفند ۴, شنبه

بازداشت دو شهروند توسط نیروهای امنیتی در سقز


خبرگزاری هرانا – دو شهروند ساکن شهر سقز به نامهای آرام بهرامی و آسو رمضان زاده توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند. از دلایل بازداشت و محل نگهداری این افراد اطلاع دقیقی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو شهروند اهل سقز طی روزهای گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

هویت این شهروندان ” آرام بهرامی و آسو رمضان زاده، هر دو اهل سقز” توسط هرانا احراز شده است.
بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع محلی، آرام بهرامی، در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه در محل کارش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

آسو رمضان‌زاده، نیز در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه هنگام بازگشت از تهران به شهر سقز توسط مامورین اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

گفتنی است که علیرغم پیگیری‌های مکرر و مراجعات فراوان خانواده‌های این دو شهروند به مراکز امنیتی و قضایی شهرستان سقز، تا لحظه تنظیم این خبر هیچ اطلاع دقیقی از دلیل بازداشت، وضعیت و محل نگهداری آنها به دست نیامده است.
این دو شهروند سقزی،در سال ۱۳۹۴، به مدت چهل روز در اداره اطلاعات سقز و سنندج بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته و نهایتا با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بودند.  آسو رمضان‌زاده کمی بعد از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” از سوی دادگاه انقلاب سقز به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر