۱۳۹۷ خرداد ۹, چهارشنبه

بازداشت کوتاه مدت تعدای از کنشگران مدنی در کردستان


خبرگزاری هرانا – امروز، جمعی از فعالان مدنی عمدتا اهل تهران پس از دیدار با خانواده رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در دهستان قروچای توسط نیروهای امنیتی برای ساعاتی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد نوری‌زاد، حسن موسوی، امیر علی‌ مرادی، روزبه اکرادی، حوریه فرج زاده، داود فرهادپور و همسرش و ترانه مرادخانی از جمله فعالان مدنی هستند که صبح روز سه‌شنبه ۸ خردادماه برای دیدار با خانواده رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام زندان مرکزی سنندج به منزل خانوداه این زندانی در دهستان قروچای از توابع دهگلان رفته بودند.

این فعالان طی دیدار خود بر لزوم لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی تاکید کرده بودند.

فعالان مدنی مورد اشاره که از حضور خود در منزل خانوادگی این زندانی سیاسی نیز تصاویری در زمان حضور در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بودند، پس از پایان دیدار با این خانواده و در راه بازگشت در حوالی سنندج توسط نیروهای امنیتی برای ساعاتی بازداشت شدند. همگی این افراد پس از ساعاتی آزاد شدند و اجازه ترک منطقه را یافتند.

لازم به یادآوری است، رامین حسین پناهی،  روز جمعه مورخ اول تیرماه سال ۹۶ توسط نیروهای سپاه پاسداران در حوالی سنندج به ضرب گلوله زخمی و دستگیر شد.
این زندانی سیاسی در تاریخ ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، در حالی که تنها یک جلسه‌ی دادگاهی برای او برگزار شده بود، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی و یکی دیگر از قضات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله به  اعدام محکوم شد.

اواخر فروردین ماه سال جاری وکیل رامین حسین پناهی خبر از تایید حکم اعدام موکل خود در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور در قم داد.
FacebookTwitterGoogle+

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر