۱۳۹۷ خرداد ۵, شنبه

جلسه رسیدگی دادگاه شکایت از قاضی فیلترکننده تلگرام ۲۰ خردادماه برگزار می شود


خبرگزاری هرانا – سعید دهقان یکی از هفت وکیل شکایت کننده از قاضی فیلترکننده تلگرام گفت که بعد از پذیرش شکوائیه از سوی مجتمع رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت، شعبه هفتم بازپرسی این دادسرا برای رسیدگی به این شکایت تعیین و مقرر شد نخستین جلسه رسیدگی به این شکایت ۲۰ خردادماه جاری برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از قانون، زمان رسیدگی به شکایت جمعی از وکلای دادگستری از قاضی فیلترکننده تلگرام، تعیین شد.

سعید دهقان یکی از هفت وکیل شکایت کننده در این باره گفت: “بعد از پذیرش شکوائیه از سوی مجتمع رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت، شعبه هفتم بازپرسی این دادسرا برای رسیدگی به این شکایت تعیین و مقرر شد نخستین جلسه رسیدگی به این شکایت ۲۰ خردادماه جاری برگزار شود”.

آرش کیخسروی، ابوذر نصراللهی، جواد پارسا، سعید دهقان، محمد مقیمی و پیام درفشان ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور در دادسرای رسیدگی به جرائم کارکنان دولت از بیژن قاسم زاده بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه به خاطر فیلترینگ تلگرام شکایت کردند.

این شکایت تحت عنوان سلب آزادی شخصی افراد ملت و محروم کردن آنها از حقوق مقرر در قانون اساسی به موجب صدور دستور کلی و خارج از صلاحیت بازپرس انجام شده است.

پیشتر یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مسدودسازی تلگرام با رأی یک قاضی در دادگاه را محکوم کرده و در این خصوص گفته بود “فیلتر تلگرام بر اساس رأی صادرشده یک دادگاه است، اگر بنا باشد یک دادگاه رأی صادر کند و بخشی از حقوق مردم را بگیرد دیگر چیزی از حقوق ملت باقی نخواهد ماند؛ این کار نقض حقوق ملت است و بجز افزایش بی اعتمادی نسبت به نظام و سیستم چیز دیگری نخواهد داشت”.

قابل‌ذکر است که دستور مسدودسازی تلگرام پیش‌تر در تاریخ ۱۰ اردیبهشت‌ماه از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، صادر شده بود.

FacebookTwitterGoogle+اشتراک گذاری
مطالب مرتـبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر