۱۳۹۷ خرداد ۲۴, پنجشنبه

تداوم بازداشت کارگران گروه ملی فولاد در اهواز


خبرگزاری هرانا – کارگران بازداشت شده گروه ملی فولاد اهواز که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به دلیل برگزاری تجمعات اعتراضی بازداشت شده بودند، کماکان در بازداشت به سر می‌برند و گزارش شده که افراد بازداشت شده طی روز گذشته از بازداشتگاه مرکز جرایم مواد مخدر اهواز به زندان شیبان اهواز منتقل شده‌اند. همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس نیز در این خصوص گفت “با استفاده از ابزارهای قانونی خود از جمله طرح سوال از وزیر اقتصاد استفاده کردیم و قرار شد مبلغ ۱۲.۵ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق یک ماه پرسنل این کارخانه از سوی بانک ملی تامین شود”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به نبود مواد اولیه و معوقات مالی سه ماهه خود دست به اعتراض زدند.

به دنبال این تجمعات در روز دوشنبه و سه‌شنبه حدود ۶۰ تن از این کارگران بازداشت شدند. از این بین تا کنون ۶ تن آراد شده اما بقیه بازداشت شدگان کماکان در بازداشت به سر می‌برند. گزارش شده که کارگران بازداشت شده دیروز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ از بازداشتگاه مرکز جرایم مواد مخدر اهواز واقع در نزدیکی سه راه اندیمشک خارج از شهر اهواز به زندان شیبان اهواز منتقل شده‌اند.

همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در این خصوص گفت: “با استفاده از ابزارهای قانونی خود از جمله طرح سوال از وزیر اقتصاد استفاده شد و با پیگیری های انجام گرفته قرار شد تا مبلغ ۱۲.۵ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق یک ماه پرسنل این کارخانه از سوی بانک ملی تامین شود”.

وی تصریح کرد: “مهمترین اقدام انجام گرفته برای حل مشکل گروه ملی فولاد ایران، بازگشت کارخانه از بخش خصوصی به بخش دولتی و وزارت اقتصاد و دارایی و بانک ملی است. این کار برای آینده کارخانه و تولید بیشتر آن مفیدتر خواهد بود”.
یک منبع مطلع اسامی تعدادی از این کارگران بازداشت شده را در اختیار هرانا قرار داد که در ادامه می‌آید:
١. حسن جاوید حمودی / ٢. پیمان شجیرات / ٣. محمد نقی زاده / ۴. علی جماعتی / ۵. رحمان سمعک / ۶. کریم صیاحی / ٧. علی عقبه / ٨. علی طاهری / ٩. مصطفی زرگانی / ١٠. بهزاد علیخانی / ١١. سید محمد موسوی / ١٢. امیر شعبانی / ١٣. سید رزاق موسوی / ١۴. هادی وائلی / ١۵. فرزاد قراجی / ١۶. یونس امیری ١٧. سید علی مرادی ١٨. نورعلی خان محمد / ١٩. امیر حریزاوی ٢٠. احمد عفراوی / ٢١. حسین عفری / ٢٢. ابراهیم فارسی / ٢٣. محمد علاوی / ٢۴. سید جواد موسوی / ٢۵. علیرضا محرب / ٢۶. جواد اسکندری / ۲۷. علی دقاقله / ۲۸. ابراهیم برومندنیا / ۲۹. علی حزبئی پور / ۳۰. فیصل ساری / ۳۱. شاهین بابا احمدی / ۳۲. کاظم حیدری / ۳۳- یعقوب شریفی / ۳۴- اسماعیل سباهکار / ۳۵. محمد حمیدی / ۳۶. محمد فلاحی عقیلی / ۳۷. جلیل کردونی / ۳۸. سجاد حسین پور.

روز گذشته، یک منبع خبری در اهواز در ارتباط با آخرین وضعیت کارگران بازداشتی گروه ملی فولاد اهواز گفت: “برای آزادی کارگران وثیقه‌ی ۵۰ میلیونی درخواست کرده‌اند. به تدریج نامه‌های آزادی کارگران بازداشتی گروه ملی فولاد اهواز صادر می‌شود و تاکنون برای ۶ نفر از همکارانمان نامه آزادی صادر شده است”.

لازم به اشاره است که طی روزهای گذشته، تعدادی از کارگران فولاد در اهواز بازداشت شدند. این کارگران به دلیل نبود مواد اولیه و معوقات مزدی سه ماهه خود در چند روز گذشته اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. استاندار خوزستان نیز ضمن تایید این خبر گفته است که “استانداری پیگیر وضعیت کارگران بازداشتی‌ است”.

گروه ملی فولاد اهواز که متعلق به گروه سرمایه گذاری امیر منصور آریا بود، پس از ماجرای اختلاس سه هزار میلیاردی مدیریت موقت آن به قوه قضاییه واگذار شد. اکنون تنها بخش لوله‌سازی با ۴۰۰ کارگر فعال است و بقیه بخش‌ها به دلیل نبود مواد اولیه فعالیت ندارند. کارگران معترض گفته‌اند که اگر دولت در تامین مواد اولیه همکاری کند بقیه بخش‌های این شرکت نیز فعال خواهند شد.

لازم به ذکر است، در اسفندماه سال گذشته نیز کارگران شاغل در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در مقابل استانداری خوزستان و در سطح شهر اهواز اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند که پس از آن اطلاعات نیروی انتظامی این شهر، با در دست داشتن لیستی از کارگران معترض گروه ملی فولاد اهواز به درب منازل آنان مراجعه و اقدام به بازداشت‌های گسترده‌ی آنها کرده بود.

FacebookTwitterGoogle+

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر