۱۳۹۷ خرداد ۲۰, یکشنبه

تداوم بی خبری از روحانی بازداشت شده اهل سنت


خبرگزاری هرانا – با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت داوود قلیچی روحانی اهل سنت ترکمن همچنان از وضعیت و محل نگهداری او اطلاعی در دسترس نیست. این روحانی اهل سنت ترکمن روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شده است.

به گزارش  خبرگزاری هرانا به نقل از توهرا، یک روحانی اهل سنت ترکمن به نام “داوود قلیچی” در تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری توسط نیرو های امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده این روحانی ترکمن گفت: “داوود قلیچی از روستای یکه قوز از توابع شهرستان کلاله است که ماه گذشته از سوی نیروهای امنیتی پس از تفتیش کامل و ضبط وسایل شخصی در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد”.

این منبع در ادامه گفت: “باوجود گذشت یک‌ماه از بازداشت این روحانی ترکمن کماکان هیچ اطلاعی از وضعیت او نداریم”.

از سوی دیگر گزارشاتی مبنی بر بازداشت یک طلبه اهل سنت دیگر به نام “عبدالمجید الف” از شهرستان گنبدکاووس دریافت شده است.

تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این روحانیون همچنان ادامه دارد.

شهرستان کلاله یکی از شهرستان های استان گلستان است، جمعیت این شهرستان در سال ۸۵ برابر با ۱۵۳۲۶۱ بوده است.

لازم به یادآوری است که اسفندماه سال ۹۶ نیز دو روحانی ترکمن به نام های “عبدالغفار بندی” و “جمال الدین آدی‌زاده” نیز توسط اداره اطلاعات استان گلستان بازداشت شده بودند که در فروردین‌ماه سال جاری آزاد شدند.

بر اساس گزارش سالیانه منتشر شده مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در طول سال ۱۳۹۶، ۶۸۸۳ شهروند در ایران به علت عقیدتی یا سیاسی بازداشت شدند. از این میان ۱۲۸۱ شهروند در ایران به‌صورت انفرادی به دلایل عقیدتی، سیاسی یا امنیتی بازداشت شدند.

از جمله مهم‌ترین موارد بازداشت می‌توان به ۶۶ مورد از بازداشت فعالین رسانه‌ای، ۱۴ مورد از بازداشت فعالین محیط‌زیست، ۲۲۲ مورد از بازداشت اقلیت های مذهبی (به غیر از موضوع گلستان هفتم)، ۱۱۴ مورد از بازداشت زنان معترض و فعالین حقوق زنان، ۶۰ مورد از بازداشت کارگران و فعالین کارگری اشاره داشت.

FacebookTwitterGoogle+

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر