۱۳۹۷ خرداد ۱۷, پنجشنبه

مرگ و مصدومیت ۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۱ کارگر کشته و ۱ کارگر مصدوم شدند. ایران درزمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما، ۱۶ خرداد ۱۳۹۷، کارگر جوان حین جا به جایی سطل زباله، بین دیواره آسانسور و سطل زباله گرفتار شد و جان خود را از دست داد.

در پی اطلاع رسانی این حادثه به سامانه ۱۲۵، ستاد سازمان آتش نشانی تهران به سرعت آتش نشانان ایستگاه ۱۱ به همراه گروه امداد و نجات ۱۸ را به بلوار میرداماد رهسپار کرد.

مسعود اشراق افسر آماده منطقه ۲ عملیات آتش نشانی، در مورد این حادثه گفت: “در یک ساختمان مسکونی، کارگر ۳۰ ساله مشغول جا به جا کردن سطل حاوی زباله به وسیله آسانسور بود که پس از ورود به کابین آسانسور و حرکت کردن کابین، از ناحیه قفسه سینه بین دیواره آسانسور و سطل زباله گرفتار شده و کابین آسانسور بین طبقه همکف و منفی یک، متوقف شده بود”.

وی در ادامه گفت: “آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، جریان برق آسانسور را قطع کردند و پس از مهار کابین آسانسور به وسیله تجهیزات مخصوص، کارگر جوان را که کاملا بی هوش بود ، رها سازی کرده و وی را برای انجام معاینات پزشکی، در اختیار کادر پزشکی اورژانس قرار دادند”.

افسر آماده منطقه ۲ عملیات آتش نشانی، افزود: “متاسفانه پس از انجام معاینات اولیه از سوی امدادگران اورژانس، مشخص شد کارگر ۳۰ ساله بر اثر شدت جراحات وارده در همان لحظات اولیه جان باخته است”.

وی خاطرنشان کرد: “آتش نشانان در پایان، تذکرات ایمنی را به ساکنان ساختمان مسکونی ارائه دادند”.

قطع دست یک جوان در آذربایجان شرقی حین انجام کار
به گزارش ایسنا، مورخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از قطع دست یک جوان در شهرستان سراب آذربایجان‌ شرقی خبر داد.

وحید شادی نیا با اعلام این خبر گفت: “ساعت ۲۰:۳۰ روز چهارشنبه (۱۶ خرداد)، مرد ۳۹ساله در روستای شربیان از توابع شهرستان سراب، حین انجام کار با علف خردکن دچار حادثه شده و دست چپ وی از ناحیه مچ به پایین قطع شد”.

 وی ادامه داد: “این مصدوم تحت اقدامات درمانی اورژانس دوزدوزان به بیمارستان امام خمینی (ره)‌سراب انتقال یافت و در حال حاضر نیز تحت درمان است”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر