۱۳۹۷ خرداد ۲۰, یکشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت تعدادی از دراویش زندانی


خبرگزاری هرانا – ایوب اسدی از دراویش زندانی که بیماری ام‌اس نخاعی و ام‌اس چشمی مبتلاست، شب گذشته در پی تشدید بیماری به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شد. هشت تن از دراویش دیگر نیز در اعتراض به نقض حقوق گسترده سایر دراویش دست به اعتصاب غذا زدند. در رابطه با زنان درویش زندانی در زندان قرچک نیز گفتنی است که ماموران حفاظت این زندان از ۱۳ روز پیش اقدام به اخذ کارت تلفن زنان زندانی درویش نموده و ممنوعیت هرگونه تماس را به آنان ابلاغ کردند. در خبری دیگر احمد ایرانی‌خواه از درویشان زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ از حضور در جلسه محاکمه خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مجذوبان نور، ایوب اسدی از درویشان زندانی که به بیماری ام اس نخاعی و چشمی مبتلاست، شب گذشته در پی تشدید بیماری و اختلالات حرکتی، تحت تدابیر شدید امنیتی به بیمارستان امام خمینی منتقل شده است.

عدم دسترسی وی به دارو، دلیل تشدید بیماری عنوان شده است.

این زندانی پیشتر نیز به دلیل شدت یافتن بیماری به بیمارستان سینا اعزام شده بود. بر اساس اسناد پزشکی موجود “این بیمار به تازگی، ۵ نوبت پالس کورتون دریافت کرده که تنها موجب ۳۰ سانتیمتر افزایش دید در چشم سمت چپ وی شده است.”

همچنین تعداد درویشان زندانی که در اعتراض به نقض گسترده حقوق سایر دراویش زندانی دست به اعتصاب غذا زده‌اند به هشت نفر رسیده است.

ظفرعلی مقیمی، محسن عزیزی، محمدباقر مقیمی، علی جمشیدی، حسین فهیمی، مصطفی شیرازیان و محمدعلی کریمی هشت درویشی هستند که در زندان تهران بزرگ دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
وضعیت جسمی تعدادی از این افراد وخیم گزارش شده است.

۱۳ روز پیش نیز، مأموران حفاظت زندان قرچک با مراجعه به بندهایی که زنان درویش در آنجا پس از گذشت بیش از ۳ ماه به طور غیرقانونی نگهداری می‌شوند، اقدام به گرفتن کارت تلفن زنان زندانی درویش نموده و ممنوعیت هرگونه تماس را به آنان ابلاغ کردند و از آن روز تاکنون خبری از آنها در دست نیست. این زنان نیز در اعتراض به رفتارهای فراقانونی مقامات زندان قرچک، دست به اعتصاب ملاقات زدند.

مکاتبه و ملاقات حضوری خانواده‌ی این زنان درویش با مقامات زندان نیز تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

هرانا پیشتر در گزارشی به بررسی وضعیت بسیار بحرانی و اسفناک این دراویش زن زندانی در زندان قرچک پرداخته بود.

در خبری دیگر نیز، احمد ایرانی‌خواه از درویشان زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ از حضور در جلسه محاکمه خودداری کرد.

این درویش گنابادی و کارگردان حوزه تأتر و سینما که در جریان حادثه گلستان هفتم بازداشت شده‌ موارد مطروحه در کیفرخواست صادرشده برای درویشان گنابادی و همچنین سؤال‌های عقیدتی قضات دادگاه انقلاب را مصداق تفتیش عقاید دانسته و به همین دلیل از حضور در دادگاه خودداری کرده‌ است.

این درویش کارگردان همچنین محرومیت درویشان بازداشتی از حق وکیل را نیز جزو دلایل عدم حضور خود در جلسه‌ی محاکمه دانسته و به عدم رعایت تشریفات قانونی در روند دادرسی پرونده‌ی دراویش بازداشت شده اعتراض کرده‌ است.
لازم به یادآوری است، از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال جاری حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نور علی تابنده با واکنش منفی سایر دراویش مواجه شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند، این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و صدها تن زخمی و بازداشت شدند؛ این در حالی بود که پیش‌تر در شامگاه چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه نیز مأمورین امنیتی در اقدامى مشابه در همین مکان حضور یافتند که موجى از نگرانى‌ها در میان دراویش را رقم زده بود.

در حالی که مسئولان قضایی و انتظامی تعداد بازداشت شدگان را ۳۰۰ تن اعلام کرده بودند، کمیته پیگیری دراویش زندانی لیستی از مشخصات ۳۲۴ تن از بازداشت شدگان را منتشر کرد. این منبع تعداد بازداشتی ها را بسیار بیشتر از این رقم برآورد می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر