۱۳۹۷ تیر ۱۱, دوشنبه

مرگ و مصدومیت ۵۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار


خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۶ کارگر کشته و ۴۶ کارگر مصدوم شدند. ایران در زمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، مورخ ۱۱ تیر ۱۳۹۷، صبح امروز گازگرفتگی ناشی از مواد کاغذی در یک شرکت مقواسازی در پاکدشت جان ۵ کارگر را گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت با تایید این خبر گفت: “طی گزارشی که امروز صبح به دست ما رسیده متاسفانه باخبر شدیم ۵ نفر در گارگاهی در روستای محمودآباد پاکدشت جان خود را ازدست دادند”.

رحیم علیش پور افزود: “در همان دقایق اولیه بازپرس ویژه قتل سریعا به محل اعزام شد که با پیکر بی‌جان ۵ نفر پدر و پسر و برادرزاده‌ی صاحب کارگاه و یک نفر از اتباع بیگانه و یک نفر دیگر از هموطنانمان روبرو شدند”.

وی افزود: “شواهد اولیه نشان از گازگرفتگی در حوضچه‌ی دیگ خمیرسازی دارد ولی برق‌گرفتگی نیز دور از ذهن نیست زیرا هر ۵ نفر پشت سرهم و به فاصله‌ی کوتاه یکی پس از دیگری وارد حوضچه شده و جان خود را ازدست دادند ولی باتوجه به حجم حادثه، قضیه با دستور ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت که به محض اعلام نظر کارشناسی، به اطلاع عموم مردم خواهد رسید”.

وی در پایان به تمامی ادارات مربوط و نهادهای نظارتی هشدار داد که نظارت و امنیت محیط کار را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا دیگر شاهد حوادث تلخ اینچنین نباشییم.

مصدومیت ۵ آتش‌نشان در اطفاء حریق داروخانه‌ای در کرمان
به گزارش ایسنا، مورخ ۱۱ تیر ۱۳۹۷، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از مصدومیت پنج آتش‌نشان در اطفاء حریق داروخانه‌ای واقع در خیابان شریعتی شهر کرمان خبر داد.

علی عسکری با اعلام این خبر اظهار کرد: “این حریق توسط شهروندان به سامانه ۱۲۵ در ساعت پنج ۳۶ دقیقه بامداد امروز ۱۱ تیر ماه اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی عملیات (۱۲۵) آتش‌نشانی کرمان بلافاصله آتش‌نشانان از چهار ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند”.

وی ادامه داد: “با توجه به هم‌جوار بودن بازار تاریخی شهر کرمان و مغازه‌های تجاری با محل آتش‌سوزی، مهار این آتش با تلاش بی وقفه ۲۵ آتش نشان به همراه هفت خودرو اطفاء حریق و امداد و نجات آغاز شد”.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: “آتش‌نشانان ضمن عملیات اطفاء حریق از سرایت آتش به واحدهای همجوار جلوگیری کردند و اقدامات ایمنی واحدهای تجاری همجوار و نزدیک به محل حادثه انجام شد”.

وی بیان کرد: “با توجه به وجود انبار دارو و مواد شیمیایی در این داروخانه و همچنین کلینیک پوست در اثر این آتش‌سوزی دود بسیار زیادی در ساختمان و محل حادثه منتشر شده بود که آتش‌نشانان اقدام به تخلیه دود از محل کردند”.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان افزود: “این آتش‌سوزی پس از چهارساعت تلاش آتش‌نشانان شهر کرمان مهار شد و ایمنی واحدهای تجاری همجوار مورد بررسی قرار گرفت”.

عسکری عنوان کرد: “در این حادثه متاسفانه پنج نفر از آتش‌نشانان شهر کرمان به علت دود زیاد ناشی از سوختن مواد شیمیایی و بهداشتی دچار مصدومیت شدند که یک نفر از آتش‌نشانان به بیمارستان اعزام و چهار نفر توسط عوامل اورژانس در محل حادثه تحت انجام اقدامات پزشکی و درمانی قرار گرفتند”.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان در پایان گفت: “علت این حادثه از سوی کارشناسان این سازمان در دست بررسی است”.

وی همچنین از صاحبان واحدهای تجاری خواست نکات ایمنی را در نحوه انبار و چیدمان لوازم رعایت و دقت کنند قبل از خروج از واحد تجاری لوازم برقی خاموش شده باشد.

مصدومیت ۲ کارگر به دلیل آتش سوزی رستوران در تهران
به گزارش جام نیوز، مورخ ۱۱ تیر ۱۳۹۷، ساعت ۷:۳۵ صبح امروز در پی بروز آتش‌سوزی در بازار بزرگ تهران، بازار سلطانی و تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بی‌درنگ آتش‌نشانان ایستگاه‌های یک، ۶۷، ۱۰۷، هفت و همچنین گروه امداد و نجات یک این سازمان را به محل حادثه اعزام کرد که آتش‌نشانان در مدت کمتر از دو دقیقه در محل این حادثه حاضر شده و از یک آتش‌سوزی بزرگ در بازار تهران جلوگیری به عمل آوردند.

امیر هاتفی؛ مدیر منطقه پنج عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: “یک رستوران در طبقه همکف در اثر نشت کپسول گاز مایع دچار آتش‌سوزی شد و لحظاتی بعد نیز دود ناشی از آن همه قسمت‌ها را فرا گرفت”.

وی تصریح کرد: “بنابر اظهارات شاهدان، بر اثر این حادثه دو نفر از کارگران دچار مصدومیت شده بودند که قبل از رسیدن نیروهای آتش‌نشانی، از محل آتش‌سوزی خارج شده و به مراکز درمانی انتقال یافتند”.

هاتفی افزود: “آتش‌نشانان به محض حضور در محل حادثه با رعایت موارد ایمنی و با بکارگیری سه رشته لوله آبدهی، این حریق را به سرعت تحت کنترل خود درآوردند و از پیشروی آتش به مغازه‌های اطراف و مغازه‌های بالای این آشپزخانه جلوگیری کردند”.

این مدیر آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: “آتش‌نشانان چهار عدد کپسول ۲۵ کیلویی و ۱۷ عدد کپسول ۱۱ کیلویی گاز مایع را از داخل شعله‌های آتش آشپزخانه رستوران که تعدادی از آنها با عمل کردن سوپاپهای آنها شعله‌ور شده بودند، با رعایت کامل نکات ایمنی خارج کرده و برای تخلیه کامل گاز مایع داخل آن به مکان امنی منتقل کردند”.

بنابر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ علت بروز این آتش‌سوزی توسط کارشناسان آتش‌نشانی منطقه در دست بررسی قرار گرفته است.

به گزارش صدا و سیما، مورخ ۱۱ تیر ۱۳۹۷، سخنگوی اورژانس کشور گفت: “آتش سوزی یک کارخانه رنگ در جاده مخصوص کرج یک کشته و ۳۹ مصدوم برجای گذاشت”.

مجتبی خالدی افزود: “در این حادثه ۳۵ نفر از مصدومان سرپایی مداوا و ۴ نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند”.

سخنگوی سازمان اتش نشانی تهران نیز گفت: “این حادثه در ساعت ۱۴ و ۵۶ دقیقه اتفاق افتاد که پس از اطلاع رسانی به سازمان اتش نشانی ماموران بلافاصله به محل اعزام شدند و به اطفای حریق پرداختند”.

جلال ملکی افزود: “وسعت این اتش سوزی ۲ هزار متر بوده که در ساعت ۱۷ با کمک ماموران اتش نشانی مهار شد”.

وی با بیان اینکه چندین دستگاه اتش نشانی از تهران و کرج به محل حادثه اعزام شدند گفت: “۱۲ خودرو در داخل کارخانه رنگ کمال جاده مخصوص کرج – تهران در اتش سوخت. علت حادثه در حال بررسی است”.

FacebookTwitterGoogle+

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر