۱۳۹۷ تیر ۲۶, سه‌شنبه

گزارشی از انتقال سه زندانی تبعیدی به زندان کرمان


خبرگزاری هرانا – سه تن از زندانیان سیاسی زندان ارومیه که در در آذرماه سال گذشته به اتهام “همکاری با یکی از اخزاب کرد مخالف نظام” هر یک به تحمل ۴ سال حبس در تبعید محکوم شده بودند، به زندان کرمان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، “محمد امین (امیر) پیغامی”، “طاهر خورشیدی” و “فاروق شارویرانی” سه تن از زندانیان سیاسی هستند که در آذرماه سال گذشته به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” هر یک به تحمل ۴ ماه سال و تبعید به کرمان محکوم شده بودند.

آقایان خورشیدی و شارویرانی در بهمن ماه سال گذشته و آقای پیغامی نیز روز گذشته به زندان کرمان منتقل شدند.
روز ۲۱ اردیبهشت‌ سال ۹۶، فاروق شارویرانی فرزند احمد با اتهاماتی از قبیل همکاری با احزاب کرد مخالف نظام از سوی نیروهای وزارت اطلاعات مستقر در اشنویه بازداشت شد. بعد از نزدیک به سه هفته در روز دوشنبه ۸ خرداد، محمدامین پیغامی از سوی نیروهای لباس شخصی در این شهر بازداشت شد سپس روز ۱۰ خرداد، طاهر خورشیدی ٢١ ساله از اهالی محله‌ی سیدآباد اشنویه به اتهام «جاسوسی و افشای اسرار محرمانه‌ی سپاه پاسداران» توسط نیروهای امنیتی وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد.

در ابتدا این سه زندانی سیاسی که در سه محل جداگانه بازداشت شده بودند پس از بازداشت به بازداشتگاه‌های اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه منتقل شدند سپس همگی آنها بعد از اتمام مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شدند.

لازم به ذکر است که این افراد در تاریخ ۱۴ آ‌ذرماه سال گذشته مورد محاکمه قرار گرفته و احکام صادره پس از یازده روز به صورت جداگانه به آن‌ها ابلاغ شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر