۱۳۹۷ تیر ۲۸, پنجشنبه

ادامه‌ی بازداشت و بلاتکلیفی شش شهروند سنندجی

 
خبرگزاری هرانا – طی یک هفته‌ی گذشته ماموران وزارت اطلاعات و افراد لباس شخصی ارگان‌های امنیتی در شهرستان سنندج، شش شهروند از جمله یک خانم را به صورت جداگانه بازداشت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷، خانم «سیران آرامش» در محله‌ی ۲۵ سنندج از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامشخصی منتقل شد.

یک منبع مطلع با تاکید بر این که سیران آرامش از اهالی دهستان حسین‌آباد جنوبی سنندج است و برای دیدار با یکی از آشنایان خود به محله‌ی ۲۵ این شهر رفته بود، گفت: «اتهام وی در هنگام بازداشت، ارتباط با احزاب کرد مخالف نظام عنوان شده و در همین رابطه وسایل شخصی وی از جمله لپ‌تاپ و تلفن نیز ضبط شده‌اند.»

چند روز قبل نیز نیروهای لباس شخصی در سنندج یک شهروند دیگر به نام‌ «میلاد ساعدپناه» ٢٢ ساله از اهالی بخش مرکزی را بازداشت کردند.

همزمان نیروهای مذکور، شهروندی به نام «علی الله‌ویسی» از اهالی روستای «کورکوره» از توابع صلوات‌آباد را بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاههای امنیتی منتقل کردند. او متولد سال ۱۳۵۲ است که در سال ۸۲ هم به اتهام «همکاری با احزاب کرد مخالف نظام » چند ماه را تحت بازجویی به سر برده بود.

در گزارشی دیگر از همین شهرستان، روز یکشنبه ۲۴ تیرماه، سه شهروند به نام‌های «سیروان ارغوانی» ٢۶ ساله فرزند خداکرم، «امیر رضایی» ٢۵ ساله فرزند جمیل و «فرزاد صادقی» ٣۴ ساله فرزند حبیب از اهالی روستای تنگیسر از توابع بخش سیروان طی تماسی تلفنی به اداره‌ی اطلاعات سنندج احضار و متعاقبا بازداشت شدند.

نیروهای امنیتی دلایل بازداشت این افراد را به اطلاع آنان نرساندند. از سوی دیگر این افراد تاکنون موفق به برقراری تماس با دنیای خارج از بازداشتگاه‌های امنیتی و‌ یا ملاقات با اعضای خانواده‌شان نشده و از حق برخورداری از وکیل هم محروم مانده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر