۱۳۹۶ اسفند ۱۳, یکشنبه

درگیری فیزیکی برای گرفتن جعبه سیاه هواپیما



یک عضو هیات رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از اعمال فشار گروهی به استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای ممانعت از واگذاری جعبه سیاه هواپیمای تهران - یاسوج به دادستانی دنا خبر داد و گفت که این افراد می‌خواستند پیش از رویت دادستانی، جعبه سیاه را به تهران منتقل کنند.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ظاهرا یک گروه می‌خواستند از واگذاری جعبه سیاه هواپیمای تهران - یاسوج به دادستانی ممانعت کنند که خوشبختانه جدیت مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد جلوی این اقدام را گرفت و نهایتا منجر به تحویل جعبه سیاه به دادستانی شد.

وی افزود: گروهی سعی داشتند به استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعمال فشار کنند تا جعبه سیاه از مسیر دادستانی دنا منتقل نشود و این مساله به درگیری فیزیکی هم منجر شد. آن‌ها می‌خواستند قبل از رویت دادستانی جعبه سیاه را به تهران ارسال کنند که موفق نشدند.

پارسایی اضافه کرد: روز گذشته پس از اعلام مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر یافتن جعبه سیاه سازمان هواپیمایی کشوری این موضوع را تایید نکرد و این مساله برای ما جای سوال دارد و موجب ایجاد نگرانی می‌شود.


روايت منبع امنیتی از سقوط پرواز ياسوج

«كانال سايبرى عماريون» مدعي شده که سقوط هواپيماي تهران-ياسوج، توطئه‌اي براي حذف «جاسوسان محيط‌زيست» بوده است. هنوز خبر شوک‌کننده سقوط هواپيماي آي‌تي‌آر ۷۲ شرکت هواپيمايي آسمان هضم نشده بود که محمدرضا تابش، رئيس فراکسيون محيط زيست مجلس در اطلاعيه‌اي از حضور جمعي از فعالان محيط زيست در اين سانحه هوايي خبر داد: «حادثه تأسف‌بار سقوط هواپيما در مسير ياسوج که منجر به جان‌باختن ده‌ها نفر از سرنشينان و کادر هدايت‌کننده هواپيما شد و جمعي از متخصصان متعهد و از خود گذشته محيط زيست و منابع طبيعي که در روزهاي اخير با حضور در مجلس از تلاشگران اين عرصه و فعاليت‌هاي آنها مستندا دفاع کردند را به کام مرگ کشيد، موجب تأسف و تأثر فراوان شد».

به گزارش شرق، اشاره تابش به حضور فعالان محيط زيست در مجلس به پيگيري‌هاي آنها در زمینه دستگيري همکاران خود به جرم جاسوسي مربوط بود.

در‌حالي‌که با گذشت بيش از يک هفته از اين سانحه هوايي هنوز جست‌وجوي اجساد جان‌باختگان ادامه دارد، کانال «عماريون» ادعا کرده که سقوط اين هواپيما «داراي ابهام و رازآلود است. اين کانال در نوشته‌اي با تيتر «اين پرواز عمدا انجام شد، براي حذف فيزيکي جاسوسان محيط زيست»، مدعي شده «گرچه اجازه پرواز هواپيماي تهران_ياسوج که داراي نقص فني محرز بوده بسيار داراي ابهام و رازآلود بود اما با پيگيري و بررسي سرنشين‌هاي اين پرواز به ۱۶ مسافري برمي‌خوريم که همه با سيدامامي، جاسوس پرونده‌هاي محيط زيست به‌نوعي ارتباط داشته و رد جاي پايشان در اين پرونده باقي مانده بود».

عماريون در بندي ديگر نوشته: «البته جدای از اين مطلب که چه کساني در اين موضوع و سقوط، مقصر هستند و بايد پيگيري شود، اين است که هنگامي که مهره‌اي از سلسله جاسوسان گرفتار دستگاه امنيتي کشور مي‌شود، براي جلوگيري از افشاشدن سر‌حلقه آنها غالبا پروژه حذف جاسوسان کليد مي‌خورد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر