۱۳۹۷ فروردین ۱۱, شنبه

ضرب و شتم دو زندانی در زندان سراوان




خبرگزاری هرانا – دو تن از زندانیان به نام های احمد مارندگانی و “احمد ملک زاده” در دو واقعه جداگانه توسط مسئولان زندان سراوان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. گفتنی است که آقای ملک زاده پس از ضرب و شتم به قرنطینه این زندان منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، احمد مارندگانی و احمد ملک زاده در دو واقعه مختلف توسط مسئولان زندان سراوان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

شب گذشته “احمد مارندگانی” زندانی محبوس در زندان سراوان که برای دریافت “جیره قرص” به بهداری مراجعه کرده بود، به دلیل جر و بحث و انتقاد، با بهیار “انور پرکی”، توسط پاس کلید “پرویز پودینه” مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

پرویز پودینه پاس کلید، پس از آن زندانی را تا در افسرنگهبانی برده و افسر نگهبان “مهرداد خمر” او را به درب زندان دست‌بند زده و با باتوم شکنجه کرده است.

منابع مطلع گفته‌اند: “احمد مارندگانی هر چه التماس می‌کرد گوش نمی‌کردند و با اینکه خاموشی زندان از ساعت ده و نیم شروع می‌شود تا صبح او را اذیت کردند و حتی به خاطر سر و صداهای ناشی از شکنجه و ضرب و شتمش باعث به هم خوردن آرامش همه بندهای زندان شد.”

این منبع همچنین گفت: “زندانی دیگری به نام “احمد ملک زاده” قصد داشت جهت مطالعه به کتابخانه زندان برود که با ممانعت پاس کلید امید هفتادملا رو‌به‌رو می‌شود و سر این موضوع جر و بحث می‌کنند و هفتادملا زندانی را به افسرنگهبانی می‌برد و اسماعیل نورا افسرنگهبان به او دست‌بند زده و وی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.”

وی افزود: “پس از ضرب و شتم شدید احمد ملک زاده، وی را به قرنطینه زندان منتقل کردند و تا این لحظه همچنان در قرنطینه نگهداری می‌شود”.

گفتنی است، پیش‌تر نیز گزارش‌های از نقض حقوق زندانیان در زندان سراوان منتشر شده بود که می‌توان به ضرب و شتم مسعود بلوچی زندانی محبوس در زندان سراوان اشاره کرد که روز شنبه ۴ فروردین ۹۷، در حالی که با تاخیر سه روزه از مرخصی برگشته بود توسط سرپرست زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

شهرستان سَراوان یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان ایران است.

FacebookTwitterGoogle+

۱ نظر:

  1. سلام به ابلهان وطوطیانی که بعضی افراد کذب را درج میکنند وبه آن آب و تاب میدهند:،به الله که اخبار بالا با ضرب وشتمی در کار نبوده و بخاطر ساکت وآرام کردن آنهاروانکاوی میکردندواصلا ربطی به پرویز پودینه ندارد من خودم بارکزهی هستم که بشدت از قشر بلوچ دفاع میکنم،و درعدر ادامه ملازهی بچه بازی میکرد و بخاطر گل بچه هایش اخبار کذب میداد تا خود را بدلشان شیرین جلوه دهد،وادای یوسف و زلیخا را در می آورد،او کسانی را گمراه میکرد که از فهم چندانی برخوردار نبودند،وبین هیجده سال سن داشتند،وشب از آنها استفاده جنسی میکرد،وآن جهاندیده را به کشتنداد

    پاسخحذف