۱۳۹۶ اسفند ۱۹, شنبه

مرگ و مصدومیت دو کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار



خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، یک کارگر کشته و یک کارگر نیز مصدوم شد. ایران در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا و به نقل از ایلنا مورخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، یک کارگر ساختمانی به نام “مصی علایی” که در پروژه مسکن مهر شهر انزلی مشغول به کار بود، بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.

عباس شیری (بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور) با اعلام این خبر گفت: “حوالی ظهر روز گذشته (۱۵ اسفند ماه) یک کارگر ساختمانی به نام «مصی علایی» حین انجام کار در یک واحد مسکونی مربوط به پروژه مسکن مهر ۹۶ یک واحد در انزلی و استان گیلان؛ بر اثر سقوط از طبقه هفتم دچارحادثه شد”.

به گفته وی، این کارگر حین انجام کار روی داربست از ارتفاع طبقه هفتم ساختمان سقوط کرده و در دم جان سپرده است.

کارگر افغان پس از سقوط داخل گودال نجات یافت
به گزارش رکنا مورخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، یک کارگر بیست و دو ساله افغان به علت نامعلوم از ارتفاع شش متری به اعماق یک گودال در کارگاه ساختمانی سقوط کرد که با کمک آتش‌نشانان از گودال خارج شده و به مراکز درمانی انتقال داده شد.

ساعت ۱۰:۲۰ صبح امروز در پی تماس شهروندان با ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران مبنی بر سقوط یک فرد از ارتفاع، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران نیروهای عملیاتی ایستگاه ۳۳ و گروه امداد و نجات ۷ را به محل حادثه در شرق به غرب بزرگراه فتح، نرسیده به شیر پاستوریزه اعزام کرد.

محمد وثوق؛ رئیس ایستگاه ۳۳ آتش‌نشانی که در محل حادثه حضور داشت، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: “در یک کارگاه ساختمانی به مساحت دو هزار مترمربع، گودالی به عمق سی متر وجود داشت، داخل این گودال کارگران مشغول کار بود و یک کارگر بیست و دو ساله افغانستانی به علت نامعلوم از ارتفاع شش متری سقوط کرده، داخل آن گرفتار شده و قادر به حرکت نبود”.

بنابر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ آتش‌نشانان بلافاصله با رعایت کامل نکات ایمنی در حضور عوامل اورژانس، مصدوم را بر روی برانکارد فیکس کردند و با استفاده از جرثقیل موجود در محل، وی را از عمق سی متری خارج کرده و برای انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند.

FacebookTwitterGoogle+

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر