۱۳۹۷ فروردین ۱۲, یکشنبه

احضار و بازداشت گسترده کارگران نیشکر هفت تپه



خبرگزاری هرانا – پس از تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل فرمانداری در روز چهارشنبه ۸ فروردین، دادستانی شهرستان شوش اقدام به احضار تعداد زیادی از کارگران کرده بود، صبح روز شنبه ۱۱ فروردین این کارگران به صورت جداگانه به دادستانی مراجعه کردند و به آنان گفته شد که امروز تعطیل رسمی است و دادستانی تعطیل است؛ اما ساعت ۱ بعد از ظهر روز شنبه نیروهای انتظامی همراه با نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت تعدادی از کارگران کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، پس از تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل فرمانداری در روز چهارشنبه ۸ فروردین و سخنرانی معاون فرماندار و دادن قول‌ها و وعده‌های پیگیری مشکلات کارگران در جمع آنان برای حدود ۲۰ نفر از این از طرف دادستانی شهر شوش احضاریه کتبی صادر شد.

در این احضاریه قید شده بود که این کارگران باید در ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۱ فروردین  به دادستانی شوش مراجعه کنند.

صبح امروز شنبه ۱۱ فروردین این کارگران از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر به صورت جداگانه به دادستانی مراجعه کردند ولی مسئولین حاضر در دادستانی به آنان گفتند که امروز تعطیل رسمی است و دادستانی نیز تعطیل است.

ساعت یک بعد از ظهر امروز (۱۱ فروردین) نیروی انتظامی به همراه نیروهای امنیتی با حکم جلب این کارگران به شرکت نیشکر هفت تپه وارد شدند و اقدام بازداشت تعدادی از کارگران کردند.
نیروهای انتظامی و امنیتی بعد از بازداشت تعدادی از کارگران در شرکت نیشکر هفت تپه جهت بازداشت مابقی، به آدرس‌های مسکونی آنان مراجعه کرده‌اند.

تاکنون اسامی تعدای از بازداشت شدگان به نام‌های “سید حسن فاضلی”، فواد بدوی”، ساجد الکثیر”، حسن الکثیر”، محمد خنیفر”، “سعید منصوری”، “حبیب چنانی”، “جاسم حمدانی”، “مهدی ثاعمی” و “چاسب حمدانی” احراز شده است.
تعقیب و گریز نیروی انتظامی و امنیتی جهت بازداشت این کارگران تا انتشار زمان تنظیم این خبر در هفت تپه و شهرک‌های مسکونی کارگران ادامه دارد.

هرانا پیشتر گزارش کرده بود، رحیم بساک و قربان علیپور، اعضای هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت‌تپه، و کرامت پام و اسماعیل بخشی، فعالان این سندیکا، روز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ به اتهام «شرکت در اعتصابات» به شعبه سوم دادیاری دادگستری شوش احضار و محاکمه شدند.

برخوردها با کارگران، ‌فعالان و تشکل‌های کارگری، انتقاد سازمان‌های حقوق بشری و اتحادیه‌های بین‌المللی کارگری را به همراه داشته است. این در شرایطی است که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران همواره از تعامل با تشکل‌های کارگری سخن می‌گویند.

FacebookTwitterGoogle+

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر