۱۳۹۷ فروردین ۲۰, دوشنبه

حسن فاضلی از کارگران نیشکر هفت تپه در دادگاه شوش تفهیم اتهام شد


خبرگزاری هرانا – حسن فاضلی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه امروز پس از احضار به دادگستری شهرستان شوش تفهیم اتهام و سپس با تودیع وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه،  امروز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۹۷ حسن فاضلی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به دادگستری شهرستان شوش احضار شد.

حسن فاضلی کارگر نیشکر هفت تپه پس از احضار به دادگستری شوش در شعبه دادیار تفهم اتهام شد.

آقای فاضلی امروز به همراه وکیل خود در دادگاه حضور یافت و سپس در پایان جلسه دادگاه با سپردن وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.

لازم به ذکر است، پس از تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل فرمانداری در روز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه، دادستانی شهرستان شوش اقدام به احضار تعداد زیادی از کارگران کرده بود، صبح روز شنبه ۱۱ فروردین این کارگران به صورت جداگانه به دادستانی مراجعه کردند و به آنان گفته شد که امروز تعطیل رسمی است و دادستانی تعطیل است؛ اما ساعت ۱ بعدازظهر روز شنبه نیروهای انتظامی همراه با نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت تعدادی از کارگران کردند.
هرانا پیش‌تر گزارش کرده بود، در پی تجمع روز ۸ فروردین کارگران نیشکر هفت‌تپه مقابل فرمانداری ۱۰ تن از کارگران بازداشت شدند. ۹ کارگر بازداشتی مورخ ۱۵ فروردین آزاد شدند.

همچنین، رحیم بساک و قربان علیپور، اعضای هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت‌تپه، و کرامت پام و اسماعیل بخشی، فعالان این سندیکا، روز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ به اتهام «شرکت در اعتصابات» به شعبه سوم دادیاری دادگستری شوش احضار و محاکمه شدند.

حبیب چنانی آخرین کارگر بازداشتی نیشکر هفت‌تپه نیز در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ با سپردن قرار کفالت به طور موقت از زندان دزفول آزاد شده بود.

برخوردها با کارگران، ‌فعالان و تشکل‌های کارگری، انتقاد سازمان‌های حقوق بشری و اتحادیه‌های بین‌المللی کارگری را به همراه داشته است. این در شرایطی است که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران همواره از تعامل با تشکل‌های کارگری سخن می‌گویند.

FacebookTwitterGoogle+

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر