۱۳۹۷ اردیبهشت ۵, چهارشنبه

کشته شدن یک شهروند بر اثر تیراندازی بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی چرام


خبرگزاری هرانا – شب گذشته، یک شهروند ۴۵ ساله در یکی از روستاهای شهرستان چرام، که بیش از ۱۵ سال پیش از بابت یک پرونده سرقت دام متهم شده بود، در پی تیراندازی مستقیم ماموران نیروی انتظامی جان خود را از دست داد. امروز جمعی از اهالی روستا به همراه اعضای خانواده مقتول که مدعی بودند ماموران بدون حکم و حتی اجازه تیراندازی اقدام به کشتن این شهروند کرده اند به نشانه اعتراض مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان چرام تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب گذشته، یک شهروند جوان به نام “اسکندر دانایی نسب” که بیش از ۱۵ سال پیش به سرقت دام متهم شده بود، در اثر تیراندازی مستقیم ماموران نیروی انتظامی در روستای تنگ پیرزال از توابع شهرستان چرام، جان خود را از دست داد.

یک منبع نزدیک به خانواده فرد جان باخته در این باره به گزارشگر هرانا گفت: “اسکندر دانایی نسب، فرزند صیدال، ۴۰ ساله، اهل و ساکن روستای تنگ پیرزال شهرستان چرام، بیش از ۱۵ سال پیش  در پرونده‌ای به اتهام سرقت ۳ گوسفند تحت تعقیب بود ولی تمامی اتهامات را رد کرده و حاضر نبود خود را به نیروی انتظامی معرفی کند. پرونده او سالها بود که عملا مسکوت مانده بود و نامبرده نیز در حال زندگی بود در حدی که تصور این بود پرونده بسته شده است.
با اینحال مشخص نیست چطور و چرا این پرونده دوباره مورد توجه ماموران نیروی انتظامی منطقه قرار گرفت. آنها سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، برای دستگیری وی به محل زندگی‌اش در روستای تنگ پیرزال رفتند و وقتی با عدم همکاری آقای دانایی و تسلیم او روبرو شدند به سمتش چندین تیر شلیک کردند که بر اثر اصابت همین گلوله ها اسکندر دانایی نسب جان خود را از دست داد.”
این شاهد عینی در ادامه افزود: “ماموران برای بازداشت آقای دانایی نسب هیچ حکمی ارائه نکرده و حتی حکم تیراندازی نیز نداشتند، با این حال چندین بار به سمت او شلیک کردند. پدر او بارها با التماس و خواهش از ماموران خواست که به سمت پسرش تیراندازی نکنند اما در نهایت در حالی که حکم تیر نداشتند مستقیما به او تیراندازی کردند”.

وی در ادامه نیز گفت: “خانواده آقای دانایی از ماموران نیروی انتظامی شکایت کرده و از صبح امروز همراه با جمعی از مردم و نزدیکان خود مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان چرام تجمع کردند اما هیچ یک از مسئولان حاضر به پاسخگویی به آنها نشدند”.

این منبع مطلع در پایان نیز گفت: “مسئولان نیروی انتظامی به خانه آقای دانایی نسب رفته‌اند و ضمن تهدید به اینکه دیگر اعضای خانواده او را هم بازداشت می‌کنند به وی گفته‌اند برای تحویل جسد باید ابتدا رضایت بدهند و بعد جسد را تحویل بگیرد، اما صیدال دانایی نسب، پدر شهروند کشته شده در جواب آنها گفته که پسرش جرمی مرتکب نشده و به خاطر کار نکرده‌ای که بیش از ۱۵ سال پیش متهم به انجام آن بوده او را کشته‌اند و حالا هم که ماموران پسر بی‌گناهش را کشته‌اند، به هیچ وجه رضایت نمی‌دهد و تا زمانی قاتل پسرش محاکمه نشود هم حاضر نیست او را خاک کند”.

چرام در جنوب غربی ایران و در ۲۳ کیلومتری شهر دهدشت در استان کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد.

FacebookTwitterGoogle+

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر