۱۳۹۷ اردیبهشت ۷, جمعه

کشته و زخمی شدن دو شهروند سورانی توسط ماموران

 
خبرگزاری هرانا – روز گذشته، یک شهروند بلوچ اهل سوران که به سمت خاش مسافر بود، در پی تیراندازی ماموران مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد؛ در این تیراندازی  راننده خودرو نیز مجروح شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، در جریان تیراندازی بی ضابطه ماموران یک شهروند بلوچ کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

ظهر روز جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷، گل محمد شاهوزهی از اهالی سوران که به سمت خاش مسافر بوده در اثر تیراندازی ماموران مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شد، راننده این خودرو پژو ۴۰۵ نیز مجروح گردید.
گفته شده نامبرده در این خودرو مسافر بوده است.

بسیاری از خودروها در مسیر بین شهرها اقدام به “مسافرکشی” می‌کنند.

این خودرو از شهرستان سیب سوران به سمت خاش در حال حرکت بوده که بعد از روستای قادرآباد پسکوه مورد تیراندازی ماموران قرار گرفته است.

راننده خودرو از “شهروندان عادی” است که حتی بار کالای قاچاق نیز به همراه نداشته است.

طی ماه‌های اخیر آمار کشته و زخمی از شهروندان بلوچ افزایش یافته است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان روز جاری برای چندمین بار از ماموران خواست که به سمت مردم بلوچ تیراندازی نکنند.




لازم به یادآوری است که روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، یک شهروند جوان به نام “اسکندر دانایی نسب” که بیش از ۱۵ سال پیش به سرقت دام متهم شده بود، در اثر تیراندازی مستقیم ماموران نیروی انتظامی در روستای تنگ پیرزال از توابع شهرستان چرام، جان خود را از دست داد.

یک منبع نزدیک به خانواده فرد جان باخته در این باره به گزارشگر هرانا گفت: “اسکندر دانایی نسب، فرزند صیدال، ۴۰ ساله، اهل و ساکن روستای تنگ پیرزال شهرستان چرام، بیش از ۱۵ سال پیش  در پرونده‌ای به اتهام سرقت ۳ گوسفند تحت تعقیب بود ولی تمامی اتهامات را رد کرده و حاضر نبود خود را به نیروی انتظامی معرفی کند. پرونده او سال‌ها بود که عملا مسکوت مانده بود و نامبرده نیز در حال زندگی بود در حدی که تصور این بود پرونده بسته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر