۱۳۹۷ فروردین ۲۸, سه‌شنبه

بی خبری از وضعیت صابر چاریزهی



خبرگزاری هرانا – صابر چاریزهی حدود بیست روز پیش به قرنطینه زندان سراوان منتقل شده بود. از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، صابر چاریزهی فرزند خدابخش، روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۹۷، به دستور سرپرست زندان سراوان به قرنطینه زندان منتقل شد.

علیرغم گذشت حدود ۲۰ روز از زمان انتقال وی به قرنطینه زندان سراوان، خانواده این زندانی از وضعیت وی وی اظهار بی اطلاعی می‌کنند.
این زندانی متهم به قتل از سه سال پیش در زندان سراوان نگهداری می‌شود..

از علت ناگهانی انتقال وی به قرنطینه اطلاعی در دست نیست.

در ماه های اخیر گزارش های از فشارهای نا متعارف بر زندانیان زندان سراوان توسط ایرج نوربخش سرپرست جدید این زندان منتشر شده است.

گفتنی است که دو تن از زندانیان به نام های “احمد مارندگانی” و “احمد ملک زاده” در دو واقعه‌ای جداگانه توسط مسئولان زندان سراوان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که آقای ملک زاده پس از ضرب و شتم به قرنطینه این زندان منتقل شده بود.

پیش‌تر نیز گزارش‌های از نقض حقوق زندانیان در زندان سراوان منتشر شده بود که می‌توان به ضرب و شتم مسعود بلوچی زندانی محبوس در زندان سراوان اشاره کرد که روز شنبه ۴ فروردین ۹۷، در حالی که با تاخیر سه روزه از مرخصی برگشته بود توسط سرپرست زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

شهرستان سَراوان یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان ایران است.

FacebookTwitterGoogle+

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر