۱۳۹۷ اردیبهشت ۹, یکشنبه

فوت مرد جوان براثر اسیدپاشی در زاهدان


خبرگزاری هرانا – صفرزاده معاون دادستان سیستان و بلوچستان گفت که اسیدپاشی در یکی از محلات شهر زاهدان منجر به فوت مرد جوان شد. صفرزاده افزود “پس از بررسی‌های تخصصی مشخص شد فرد اسیدپاش قبلاً خواستگار زن مقتول بوده و قبل از ازدواج نیز زن جوان را تهدید به انجام چنین کاری کرده بود”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، اسیدپاشی در یکی از محلات شهر زاهدان منجر به فوت مرد جوان شد.

اسیدپاشی به یک زن و شوهر جوان در یکی از محلات زاهدان دو شب پیش به نیروی انتظامی اعلام شد.

این حادثه ساعت ۳ بامداد رخ داد و فردی وارد منزل این زوج تازه ازدواج کرده شد و اقدام به اسیدپاشی کرد.

صفرزاده معاون دادستان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مرد جوان بر اثر شدت سوختگی صورت و بدن شب گذشته در بیمارستان فوت کرد، تصریح کرد: “پس از بررسی‌های تخصصی مشخص شد فرد اسیدپاش قبلاً خواستگار زن مقتول بوده و قبل از ازدواج نیز زن جوان را تهدید به انجام چنین کاری کرده است”.

وی با اشاره به اینکه زن جوان پس از ازدواج نیز با فرد اسیدپاش در ارتباط بوده است، گفت: “طبق تحقیقات انجام شده مشخص شد زن جوان در این حادثه با فرد اسیدپاش همکاری داشته و ورود این فرد در نیمه شب به خانه این زوج جوان با هماهنگی زن مقتول انجام شده است”.

وی اظهار داشت: “با اقدامات و هدایت‌های قضایی انجام شده فرد اسیدپاش شناسایی و دستگیر شد. همچنین با توجه به اینکه همکاری همسر مقتول در این حادثه برای دستگاه قضایی محرز شد، دستور دستگیری این زن جوان نیز صادر شد و هم‌اکنون هر دو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در بازداشت به سر می‌برند”.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص این حادثه اظهار داشت: “جسد مرد جوان که بر اثر اسید پاشی فوت شده در حال انتقال به پزشکی قانونی شهرستان زاهدان است تا بررسی های بیشتری روی جسد انجام شود”.

بر اساس داده های ۲۹۴۵ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سالی که گذشت (اول فروردین ۱۳۹۶  تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۶) ۲۴ مورد اسیدپاشی روی داد که عمده قربانیان آن زنان بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر