۱۳۹۷ مهر ۷, شنبه

آزادی چهار تن با تودیع وثیقه همزمان با بازداشت پنج شهروند در بوکان، اشنویه و‌ مهاباد


خبرگزاری هرانا – چهار شهروند بازداشت‌شده‌ از اهالی شهرستان‌های ایلام، بوکان و پیرانشهر پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه موقتا آزاد شدند. در شهرستان اشنویه نیز یک شهروند جهت تحمل حبس راهی زندان شد و در بوکان و مهاباد هم چهار شهروند دیگر بازداشت شدند. اتهامات مطروحه علیه تمامی این افراد مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام‌ بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷، «محی‌الدین غیاثی» فرزند غلامرضا با تودیع وثیقه‌ی ۱۹۰ میلیون تومانی به صورت موقت در ایلام آزاد شد.

محی‌الدین غیاثی روز ۲۸ مرداد از سوی نیروهای امنیتی به اتهام «همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه‌های امنیتی منتقل شده بود.

همزمان سید «جمال صفوی» ۲۹ ساله فرزند ضرار از اهالی پیرانشهر با اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه به صورت موقت آزاد شد.

سید جمال صفوی در تاریخ ۱۶ مرداد هنگام خروج از منزل توسط نیروهای ادارە‌ی اطلاعات ارومیە بازداشت و پس از تفتیش محل سکونت و ضبط وسایل شخصی‌اش، به بازداشتگاه این ارگان در ارومیه منتقل شده بود.

پیش از این یک بار پدر جمال صفوی توانسته‌‌ بود چند دقیقه با او در بازداشتگاه این اداره ملاقات نماید.

در خبری دیگر از شهرستان بوکان گزارش شده است که دو شهروند به نام‌های «حسین محمدی» از اهالی روستای عباس‌آباد و «فردین وفایی» از اهالی روستای آلی کند پس از نزدیک به سه ماه بازداشت و‌ بازجویی در اداره‌ی اطلاعات ارومیه با تودیع وثیقه‌های ۴٠٠ میلیون تومانی موقتا آزاد شدند.

همچنین حکم شش سال حبس «خلیل شاهی» از اهالی روستای سنگان اشنویه در دادگاه تجدیدنظر ارومیه به سه سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرده و نهایتا او روز ۱ مهرماه جهت گذراندن دوران محکومیتش به زندان ارومیه رفت.

آقای شاهی که تیرماه سال ٩۵ بازداشت شده‌ بود، پس از آزادی با تودیع وثیقه، در مرداد ٩۶ به اتهام «همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» در مرحله‌ی بدوی، توسط دادگاه انقلاب اشنویه به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

از سوی دیگر روز چهارشنبه ۴ مهر «انور جنگی» از اهالی روستای حاجی حسن از توابع میاندوآب و روز سه‌شنبه ۳ مهرماه نیز «حسن ارتنگ»، «آرام خرسندی» و «افسانه خرسندی» توسط نیروهای امنیتی مهاباد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر