۱۳۹۷ شهریور ۱۵, پنجشنبه

تداوم بی‌خبری از وضعیت توحید قریشی، زندانی سنی مذهب


خبرگزاری هرانا – توحید قریشی، زندانی اهل سنت محبوس در زندان رجایی شهر کرج در حالی که آخرین ماههای محکومیت خود را سپری میکرد حدود یک ماه پیش از این زندان به محل بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شد. از زمان انتقال پر ابهام او خانواده او خبری از سرنوشت فرزند خود دریافت نکرده اند و بی خبری دامنه دار بر نگرانی ها از سرنوشت این زندانی عقیدتی افزوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حافظ توحید قریشی، زندانی اهل سنت و اهل شهر تالش که چندی پیش در پی حمله گارد ویژه زندان رجایی شهر کرج به محل نگهداری زندانیان اهل سنت به بند ۲۰۹ اطلاعات زندان اوین منتقل شد، با گذشت نزدیک به یک ماه در وضعیت نامعلومی به سر می‌برد.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی در گفتگو با هرانا بیان داشت: “روز شنبه ۱۰ شهریور پدر و همسر آقای قریشی که پس از یک ماه بی‌خبری جهت ملاقات با وی به دادسرای اوین مراجعه کرده بودند، بدون ملاقات زندانی خود، همراه با توهین از دادسرا بیرون رانده شدند. مسئولان قضایی مدعی شدند که توحید قریشی ممنوع‌الملاقات است”.
با توجه به اینکه مدت زمان حبس این زندانی تا ۵ ماه دیگر به پایان می‌رسد، خانواده او نگران هستند که اقدامی برای تشکیل پرونده جدید و ممانعت از آزادی او توسط دستگاه امنیتی در جریان باشد.

لازم به یادآوری است، شب سه‌شنبه ۱۶ مردادماه حدود ۸۰ تن از نیروهای گارد زندان رجایی شهر کرج به همراه عناصری از وزارت اطلاعات به سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ این زندان که محل نگهداری ده‌ها تن از زندانیان سنی مذهب است حمله کرده و چند تن از آنان را مجروح و به شکل خشونت آمیزی وسایل شخصی آنان را تخریب کردند و یا با خود بردند. یک منبع مطلع نیز از انتقال توحید قریشی در شب حمله توسط نیروهای گارد به بند ۲۰۹ اطلاعات زندان اوین خبر داد.

مولوی حافظ توحید قریشی شهریور ماه سال ۹۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یک سال پس از آن نیز محاکمه شده و ابتدا به ۱۰ سال و در دادگاه تجدید نظر به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

FacebookTwitterGoogle+اشتراک گذاری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر