۱۳۹۷ شهریور ۱۵, پنجشنبه

پرونده “هنگامه شهیدی” به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شد


خبرگزاری هرانا – پرونده “هنگامه شهیدی” برای رسیدگی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارجاع شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، سال ۹۵ بود که هنگامه شهیدی دستگیر و پس از ۶ ماه بازداشت موقت، با قرار وثیقه آزاد شد.

وی پس از گذشت مدتی، به خاطر اظهاراتش علیه مسئولان قضایی، مجدداً تحت تعقیب قرار گرفت و پنجم تیر امسال دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای از دستگیری هنگامه شهیدی در جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد: “این متهم که تحت تعقیب قضایی بوده، توسط مأموران پلیس دستگیر و به زندان معرفی شده است“.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران دهم تیر از صدور کیفرخواست پرونده هنگامه شهیدی با پنج عنوان اتهامی خبر داد.

بر اساس آنچه پیشتر مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع هنگامه شهیدی گفته بود، افترا، نشر اکاذیب، توهین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی عناوین اتهامی شهیدی است.

این پرونده پس از صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی ارجاع شده اما هنوز دادگاه زمان رسیدگی و برگزاری جلسه دادگاه را مشخص نکرده است.

گفتنی است که پیشتر گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای خشونت و بازداشت خودسرانه‌ی شهروند‌ خبرنگاران را به هنگام اعتراضات در تهران و همچنین بازداشت دوباره هنگامه شهیدی را محکوم کرده بود.

لازم به یادآوری است که این روزنامه نگار پیش‌تر در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۵ به اتهام ارتباط با یک رسانه توسط نیروهای وزارت اطلاعات در مشهد بازداشت شده بود.

مصطفی ترک همدانی، وکیل خانم شهیدی مدتی بعد اظهار کرد مرجع دستگیری خانم شهیدی شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران و وزارت اطلاعات شاکی وی است.

در نهایت هنگامه شهیدی پس از حدود ۶ ماه بازداشت موقت در تاریخ ۷ شهریور سال گذشته با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

FacebookTwitterGoogle+اشتراک گذاری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر