۱۳۹۷ مهر ۷, شنبه

هجدهمین سال حبس؛ سعید شاه قلعه، زندانی سیاسی محبوس در زندان ماهشهر


خبرگزاری هرانا – سعید شاه قلعه زندانی سیاسی محبوس در زندان ماهشهر هجدهمین سال از محکومیت حبس ابد خود را به اتهام محاربه در این زندان سپری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید شاه قلعه زندانی سیاسی محبوس در زندان ماهشهر در استان خوزستان، در حال تحمل هجدهمین سال حبس خود در این زندان است.

این زندانی سیاسی در سال ۱۳۷۹ بازداشت و در دادگاه کیفری به اتهام “محاربه از طریق همکاری با سازمان مجاهدین خلق” به اعدام و سپس با یک درجه کاهش به حبس ابد محکوم شده است.

آقای شاه قلعه از جمله زندانیان سیاسی است که در حمله مأموران امنیتی به بند ۳۵۰ زندان اوین در سال ۸۷ مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفت و به انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد.

سعید شاه‌قلعه پس از پایان دوره انفرادی در بند ۲۴۰ زندان اوین، در سال ۸۷ از این زندان به زندان ماهشهر تبعید شد.
او هم‌اکنون بدون داشتن حق مرخصی هجدهمین سال از محکومیت حبس ابد خود را در این زندان سپری می‌کند.
هرانا در سال ۹۵ با اشاره به اینکه محکوم شدگان به اتهام محاربه بر اساس قانون قدیم با توجه به تغییر قوانین مربوط به این اتهام در قانون مجازات اسلامی امکان اعاده دادرسی، تخفیف مجازات و یا آزادی را دارند لیست ۲۶ نفر از زندانیان مردی را که در زندان‌های ایران با اتهام محاربه از طرق مختلف به حبس ابد محکوم شده‌اند، منتشر کرده بود که آقای شاه قلعه را نیز شامل میشد.

حکم حبس ابد نیز مانند حکم اعدام از جمله احکام رایج در دادگاه‌های ایران در ارتباط با پرونده‌های امنیتی و سیاسی است. شرایط نگهداری زندانیان محکوم به حبس ابد و برخورد با آنان در زندان‌های سراسر کشور در ارتباط با حقوق قانونی زندانیان از جمله رسیدگی پزشکی غالبا نامناسب گزارش می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر