۱۳۹۷ مهر ۷, شنبه

هجده ماه بلاتکلیفی یک زندانی سیاسی در زندان اوین؛ گزارشی از آخرین وضعیت حسین سرلک

 
خبرگزاری هرانا – حسین سرلک زندانی سیاسی که فروردین‌ماه سال گذشته توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است، پس از گذشت نزدیک به یک سال و نیم کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین سرلک، زندانی سیاسی محبوس در بند ۴ زندان اوین پس از گذشت نزدیک به ۱۸ ماه از زمان بازداشت، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان به‌سر می‌برد.

حسین سرلک در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ به اتهام “تشکیل جمعیت غیرقانونی” در تهران همراه با چند تن دیگر توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شده است.
هویت و سرنوشت سایر بازداشت شدگان همراه آقای سرلک توسط هرانا کماکان در دست بررسی است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آقای سرلک در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۱۰۰ روز بازجویی و نگهداری در انفرادی بازداشتگاه دو الف سپاه، در تاریخ ۲۵ تیرماه ۹۷ به بند ۴ زندان اوین منتقل شده است. اتهامات عنوان شده علیه وی “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری”، “توهین به مقدسات” و “تشکیل جمعیت غیرقانونی” عنوان شده است”.
لازم به ذکر است جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این زندانی سیاسی یک سال پس از بازداشت وی در تاریخ ۲۹ فرودین‌ماه سال جاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شده است و با وجود گذشت نزدیک به شش ماه از تاریخ برگزاری این دادگاه کماکان حکمی صادر نشده و این زندانی به صورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر